دست متقلبان در تولید دروپنجره همچنان باز است

پنجره ایرانیان؛ رئیس هیات‌ مدیره شرکت شینا با اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه نماهای مدرن، در خصوص تقلب‌هایی که در تولیدکنندگان در زمینه ساخت دروپنجره انجام می‌دهند، گفت: زمانی تولیدکنندگان می‌توانند در زمینه ساخت دروپنجره تقلب کنند و میزان مواد اولیه مصرفی خود را کاهش دهند که مصرف‌کننده نسبت به محصول خریداری‌شده، آگاهی نداشته باشد.
  • سه شنبه 1 مرداد 1398 ساعت 11:35

حسن سعیدی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، با اشاره به صنعتی، علمی و مدرن شدن بازار دروپنجره آلومینیومی، اظهار داشت: بازار دروپنجره آلومینیومی به سمت صنعتی، علمی و مدرن شدن، در حال حرکت است و تغییراتی در این زمینه به وجود آمده است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان برای خرید یک محصول به سطح آگاهی لازم رسیده‌اند و این عامل اساسی شکست دروپنجره‌سازانی است که به‌صورت سنتی کار می‌کنند.

وی در خصوص استانداردهایی که باید در زمینه تولید دروپنجره رعایت شود، بیان کرد: در هندریل‌های پروفیلی (دروپنجره‌های کشویی) که در مراکز تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرد و بسیار پرمصرف نیز هستند، باید استانداردهایی تعیین و رعایت شود که متاسفانه این استانداردها هنوز تعیین نشده است و تولیدکنندگان خود را ملزم به رعایت آن‌ها نمی‌دانند.

رئیس هیات‌ مدیره شرکت شینا افزود: در استاندارد کشور آلمان، ذکر شده که شیشه باید 10 سانتیمتر در پروفیل آلومینیومی قرار بگیرد اما تولیدکنندگان 4،6،7 سانتیمتر شیشه را در پروفیل دفن می‌کنند و به‌ندرت استاندارد را رعایت می‌کنند، پایبندی به اصول اخلاقی هم در عرضه و هم در مصرف ضعیف است.

وی در مورد بازار فروش نماهای ساختمانی، بیان کرد: بازار فروش نماهای ساختمانی، بازار خوبی است به‌شرط اینکه تولیدکنندگان متناسب با تکنولوژی موجود در جهان حرکت کنند و تولیدات خود را به‌روز کنند.

رئیس هیات‌ مدیره شرکت شینا در ادامه توضیح داد: شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که به‌صورت سنتی کار می‌کنند بیشتر ضرر کرده‌اند چون تولیدات و نحوه عرضه محصولاتشان، به‌روز نشده است.

سعیدی در خصوص تولیدکنندگان داخلی دروپنجره، عنوان کرد: تولیدکنندگان داخلی دروپنجره به بازاری عادت دارند که کیفیت، ضمانت‌نامه و ... در آن مطرح نباشد و راحت تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند و در آن بازار چون سهم مصرف‌کنندگان اندک بود، تمام تولیدکنندگان برنده بودند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر که پروژه‌های بزرگ فعال نیستند، میزان نقدینگی در این صنعت کاهش پیدا کرده است و تنها شرکت‌هایی که تولیداتی با سطح کیفی بالا دارند می‌توانند در این بازار بقا داشته باشند.


ثبت نظر

ارسال