افزایش دو برابری تولید شمش آلومینیوم با بهره‌برداری از آلومینیوم جنوب

پنجره‌ایرانیان؛ مشاور امور مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای فعالیت در صنایع پایین‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گفت: با بهره‌برداری از پروژه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تولید شمش آلومینیوم در کشور به دو برابر خواهد رسید.
  • چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 ساعت 12:43

به گزارش شاتا، سید علی‌اصغر علامه اظهار داشت: شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو)، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده آلومینیوم در کشور است که به جدیدترین فن‌آوری روز دنیا مجهز شده است که در دولت تدبیر و امید شروع شد و در همین دولت هم به بهره‌برداری رسید.

وی با اعلام اینکه با بهره‌برداری از این پروژه تولید شمش آلومینیوم در کشور به 2 برابر خواهد رسید، تصریح کرد: این کارخانه عظیم با سرمایه‌گذاری خارجی و طرف چینی انجام شده است و با تولید این محصول و ایجاد صنایع پایین‌دستی یک تحول بزرگ در جنوب کشور رخ خواهد داد.

مشاور امور مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو با دعوت از همه سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی این منطقه، اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد زیرساخت‌های موردنیاز را برای این مهم آماده کرده است.

علامه با یادآوری اینکه در این کارخانه حدود دو هزار نفر مستقیم شغل ایجاد شده است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد و کارخانه آلومینیوم در توسعه جنوب فارس و شهرستان لامرد و همچنین مهر تاثیر بسیار زیادی گذاشته است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت صمت را احداث این کارخانه دانست و افزود: این وزارتخانه هم در ایجاد زیرساخت‌ها و هم رفع موانع پروژه تلاش زیادی انجام داد و نقش سازمان ایمیدرو به‌عنوان متولی نیز پررنگ بود و مدیرعامل ایمیدرو شخصا روزانه پیگیر روند پروژه بود.


ثبت نظر

ارسال