بزرگ‌ترین طرح آلومینیوم کشور تا پایان سال افتتاح می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بزرگ‌ترین طرح آلومینیوم کشور تا پایان سال افتتاح می‌شود که با افتتاح این واحد، تولید آلومینیوم کشور دو برابر می‌شود.
  • دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 10:57

به گزارش فارس، رضا رحمانی اظهار کرد: در شرایط جدید که به‌خصوص از سال گذشته با جنگ تمام‌عیار اقتصادی مواجه هستیم، فشار همه تحریم‌ها در حوزه صنعت است و به‌غیراز نفت، همه تحریم‌ها مربوط به خانواده صنعت است.

وزیر صمت با اشاره به تحریم‌های فلزات، کشتیرانی، تراکنش مالی و غیره افزود: باوجود همه تحریم‌ها با الهام از شجاعت امام با جدیت کار را دنبال کردیم و در خیلی از بخش‌های صنعتی تولید ما صد برابر شده است.

رحمانی با تاکید بر حفظ تولید موجود گفت: امسال با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم به دنبال این هستیم که ۲ هزار واحد تعطیل‌شده را فعال کنیم و تاکنون طبق برنامه پیش رفته‌ایم.

وزیر صمت بیان کرد: اولین واحد تولید آلومینا به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح آلومینیوم کشور آماده افتتاح است و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که یک میلیارد و دویست میلیون دلار برای این واحد سرمایه‌گذاری شده و با افتتاح این واحد، تولید آلومینیوم کشور دو برابر می‌شود.


ثبت نظر

ارسال