نقش شیشه‌های هوشمند در کاهش مصرف انرژی

پنجره‌ایرانیان؛ کارشناس شرکت اسمارت ویو شیشه هوشمند با بیان اینکه شیشه‌های ویو در تمام جهان به یک کالای مطلوب تبدیل‌شده است گفت: ساختمان‌هایی که بیش از یک‌سوم کل انرژی در سراسر جهان را مصرف می‌کنند، پتانسیل بسیاری برای کاهش مصرف انرژی ارائه می‌دهند.
  • یکشنبه 24 آذر 1398 ساعت 11:45

مینا کارگر با اشاره به پتانسیل بالای فناوری شیشه‌های هوشمند گفت: ازجمله فناوری‌هایی که بیشترین پتانسیل سازگاری را در رابطه با تابش نور خورشید دارند، پنجره‌های هوشمند هستند. ازآنجایی‌که تابش نور خورشید نمایانگر سهم بزرگی در ایجاد تعادل انرژی است، مطالعات بیشتر در مورد پنجره‌های هوشمند ممکن است به دستیابی پیشرفت‌های بسیار مهم در بهبود بهره‌وری انرژی منتج شود.

وی افزود: فن‌آوری‌های هوشمند پنجره، کنترل تابش نور خورشید را با جذب و انعکاس یا با پراکندگی نور خورشید انجام می‌دهند.

کارگر مهم‌ترین مزیت‌ پنجره‌های هوشمند را توانایی آن‌ها در سازگاری با شرایط بیرونی و داخلی به‌منظور کاهش مصرف انرژی ساختمان دانست و گفت: کنترل یک پنجره‌ی هوشمند برای کاهش مصرف کلی انرژی شامل تقارن بین انرژی‌های موردنیاز برای گرمایش و نور ورودی است؛ زیرا جلوگیری از نفوذ تابش نور خورشید به داخل ساختمان نیاز به سیستم‌های سرمایشی را کاهش می‌دهد (سودمند)، اما ممکن است باعث افزایش مصرف لامپ‌ها به‌منظور جبران تاریکی محیط شود (مضر)؛ بنابراین، طراحی پنجره‌های مناسب برای تأمین الزامات هر دو پارامتر موردنیاز امری ضروری است.

کارگر در پایان خاطرنشان کرد: تولید فیلم‌های این شیشه‌ها بسیار گران و وارداتی است و اگر تولید این فیلم‌ها در داخل انجام شود می‌تواند ارزآوری زیادی داشته باشد.

 


ثبت نظر

ارسال