سامانه پایش انرژی راه‌اندازی می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از راه‌اندازی سامانه پایش انرژی با همکاری مرکز تحقیقات، معاونت مسکن و ساختمان، معاونت فناوری ریاست جمهوری و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۴۴ برنامه ششم توسعه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موظف شده است تا سامانه پایش انرژی را ایجاد کند که این موضوع در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ اصلاح الگوی مصرف نیز آمده است.
  • شنبه 4 مرداد 1399 ساعت 12:14

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: به‌منظور راه‌اندازی سامانه پایش انرژی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همکاری مشترک با معاونت مسکن و ساختمان و همچنین معاونت فناوری ریاست جمهوری و سازمان‌های نظام‌مهندسی را برای راه‌اندازی سامانه آغاز کرده است.

شکرچی زاده راه‌اندازی سامانه پایش انرژی را اقدامی مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: راه‌اندازی سامانه به جهت آنکه می‌تواند وضعیت موجود مصرف انرژی در ساختمان‌ها را به شکل به‌روز نشان دهد و همچنین به‌منظور سیاست‌گذاری در برنامه‌های آتی، بسیار مناسب است و می‌تواند به شرکت‌های خدمات انرژی کمک کند تا بازاریابی را بهتر انجام دهند.

وی تصریح کرد: مقدمات راه‌اندازی سامانه پایش انرژی آغاز شده و امید است با پشتیبانی که از وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان برنامه‌وبودجه به‌منظور تامین منابع کار به‌خوبی پیش برود.

وی گفت: در حال حاضر مکانی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به این امر اختصاص یافته است و امیدواریم کار به نحو مناسب پیش برود.

 


ثبت نظر

ارسال