افزایش ذخایر قطعی کارخانه «آلومینای ایران» به 38 میلیون تن

پنجره‌ایرانیان؛ در حال حاضر، کارخانه آلومینای ایران به‌عنوان اولین تولیدکننده سه محصول استراتژیک در خاورمیانه که شامل هیدروکسید آلومینیوم، آلومینای متال گرید و آلفا آلومینا شناخته می‌شود اما با مشکلاتی نظیر کم‌عیار بودن بوکسیت استخراجی و بسته شدن برخی معادن به دلیل مشکلات محیط زیستی، مواجه است.
  • سه شنبه 5 آذر 1398 ساعت 12:36

به گزارش فلزات آنلاین، با توجه به نیاز مبرم کشور به پودر آلومینا به‌عنوان ماده اولیه و همچنین نیاز شرکت‌های تولیدکننده برای داشتن یک منبع پایدار برای تولید آلومینیوم، سرمایه‌گذاری مناسبی از سال 71 برای تولید آلومینا از معادن بوکسیت خراسان شمالی انجام گرفت؛ به‌گونه‌ای که این شرکت با ظرفیت سالیانه 280 هزار تن به مرحله اجرایی و سپس در سال 82 به بهره‌برداری کامل رسید.

در حال حاضر، این کارخانه به‌عنوان اولین تولیدکننده سه محصول استراتژیک در خاورمیانه که شامل هیدروکسید آلومینیوم، آلومینای متال گرید و آلفا آلومینا شناخته می‌شود اما با مشکلاتی نظیر کم‌عیار بودن بوکسیت استخراجی و بسته شدن برخی معادن به دلیل مشکلات محیط زیستی، مواجه است.

در پنج سال اخیر، اکتشافات معادن بوکسیت اولویت‌ اول کارخانه بوده است و توانستیم شاخص حفاری را ارتقا دهیم؛ به‌گونه‌ای که طی مدت 30 سال، تنها 100 هزار متر حفاری انجام‌شده بود اما در این مدت، شرکت توانست با حفاری 50 هزار متری، رکورد تازه‌ای در این زمینه ایجاد کند.

همچنین، ذخایر قطعی بوکسیت کارخانه از هفت میلیون تن محتوی آلومینا به 38 میلیون تن افزایش پیدا کرد که این میزان ذخایر، نشان می‌دهد که اگر به‌اندازه کافی بر زیرساخت‌ها، پتانسیل‌ها، ‌ظرفیت‌ها و اکتشافات متمرکز باشیم، در آینده قادر هستیم به دستاوردهای بزرگی در این حوزه برسیم.


ثبت نظر

ارسال