برگزاری همایش «کمیته نما، هویت شهر ما» در منطقه 9

پنجره ایرانیان؛ همایش سراسری «کمیته نما، هویت شهر ما» باهدف بهبود نمای شهری و معرفی مصالح ساختمان نما با حضور گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مفاخریان شهردار منطقه 9، صالحی مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، معماران، طراحان و مجریان پروژه‌های ساختمانی در آمفی‌تئاتر منطقه 9 برگزار شد.
  • شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 13:17

به گزارش پنجره ایرانیان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با حضور در همایش «کمیته نما، هویت شهر ما» اعلام کرد: برگزاری کمپین نما و بهره‌مندی از اساتید و متخصصان در حوزه نما موجب ارائه کیفیت بهتر در نماهای شهری می‌شود.

وی افزود: این فرآیند با همراهی شهروندان و مصرف‌کنندگان، می‌تواند به خواسته‌های شهروندان برای شهری منظم و زیباتر جامع عمل بپوشاند و امید است که با هماهنگی و انسجام گام‌به‌گام بتوان برای ارتقا منظر شهری گام برداشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به انسجام و همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط اشاره کرد و گفت: انجام و اجرای این کار بزرگ مستلزم همکاری و یکپارچگی مدیران شهری در مناطق است و بدون همکاری آن‌ها رسیدن به این ایده و هدف بزرگ محقق نخواهد شد.

در ادامه مفاخریان شهردار منطقه 9 اجرای همایش «کمیته نما، هویت شهر ما» را برگرفته از رویکرد مدیریت ارشد شهری دانست و گفت: در حال حاضر وضعیت شهر تهران با توجه به سابقه ساخت‌وسازهای قدیمی شهر تهران متحول شده است و این هویت‌سازی در حوزه شهرسازی و معماری می‌تواند برای معماران و طراحان الگویی شود که در سایر مناطق کشور در عرصه ساخت‌وساز به یادگار بماند.

وی افزود: کمیته نما در منطقه 9 در تلاش است تا با همکاری اساتید و متخصصین و بهره‌گیری از فناوری‌های روز، رضایت و توجه صاحب‌نظران را جلب کند که امید است این اقدامات در حوزه نما در شهر تهران تسری پیدا کند.

شهردار منطقه 9 اظهار داشت: برگزاری جلسات کمیته نما در مناطق و راه‌اندازی کمپین‌ها، باعث می‌شود تا فعالان در حوزه معماری هر منطقه با الهام گیری از معماری ایرانی- اسلامی تاثیر شایسته‌ای در شهر داشته باشند.

همچنین صالحی مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران عنوان کرد: کمپین «کمیته نما، هویت شهر ما» که هر چهارشنبه در یک منطقه شهری برگزار می‌شود، با رویکرد آموزش ترویجی طراحی شده است.

وی افزود: فعالیت کمیته نما و الزامات مرتبط با استانداردهایی که می‌بایست در ساخت‌وسازها به مرحله اجرا درآید از انتهای سال 97 به‌صورت قانون درآمده است و در 4 دسته طراحی شده است.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به 4 دسته طراحی شده کمیته نما عنوان کرد: در دسته اول مسائل مرتبط با آموزش، آسیب‌شناسی وضع موجود، مصالح و روش‌های جدید، در دسته دوم برنامه‌های نمایشگاهی و دستاوردها مدنظر است، دسته سوم بر اساس امور تشویقی و کار محلی طراحی شده که از سازندگان و طراحانی که به ساخت‌وساز کمک کرده‌اند تقدیر می‌شود و در دسته چهارم و آخر برنامه‌های پژوهشی و تحلیل از اوضاع‌واحوال بحث نما در شهر را شامل می‌شود و کمک می‌کند تا ضمن آسیب‌شناسی اصلاحات رقم زده شود.

شایان‌ذکر است در خاتمه همایش «کمیته نما، هویت شهر ما» از طراحان و سازندگان برتر منطقه 9 که به‌واسطه ارائه طرح‌های معماری برتر و تعامل بهتر با کمیته نمای منطقه در راستای کمک به ارتقای کیفیت معماری و نمای منطقه 9 قدم برداشتند، تقدیر شد.


ثبت نظر

ارسال