به‌زودی ظرفیت تولیدی جاجرم به ۲۸۰ هزار تن می‌رسد

پنجره ایرانیان؛ مدیرکل جذب و حمایت سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی با اشاره به افزایش ظرفیت تولیدی مجموعه جاجرم، گفت: اکنون ظرفیت تولیدی این مجتمع سالانه ۲۴۰ هزار تن است که با اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های منعقدشده در سفر ریاست جمهوری به استان، این میزان به ۲۸۰ هزار تن خواهد رسید.
  • دوشنبه 14 مرداد 1398 ساعت 17:14

به گزارش ایرنا سید علی میرکریمی با اشاره به اقداماتی که توسط هلدیندگ‌ها و بانک‌ها انجام گرفته، اظهار داشت: تیم‌های مختلفی پیش از سفر رئیس‌جمهوری به استان خراسان شمالی تشکیل شدند و در تهران پیگیری‌های بسیاری برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ها انجام شد و هلدینگ‌ها و بانک‌ها، برای اجرای ۲۸ مورد اعلام آمادگی کردند.

وی به تفاهم‌نامه‌های منعقدشده، اشاره و بیان کرد: ظرفیت تولید در مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقدشده، 40 هزار تن در سال افزایش می‌یابد که البته امکان توسعه و رشد بیشتر این مجموعه در سال‌های آتی وجود دارد و همچنین در این زمینه، ایمیدرو نیز قرار است ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کند.

مدیرکل جذب و حمایت سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی در ادامه مطرح کرد: سفر رئیس‌جمهوری به این استان، دستاوردهای بسیاری را به همراه داشت که می‌توان به ظرفیت تولید شمش بیلت در جاجرم اشاره کرد؛ به‌گونه‌ای که بررسی و اجرای پروژه شمش بیلت در جاجرم با ظرفیت ۵۰ هزار تن و با سرمایه ۲۰ میلیون دلاری انجام گرفته است.

میرکریمی درباره تفاهم‌نامه همکاری با ایمیدرو، اظهار کرد: تفاهم‌نامه این شرکت با ایمیدرو شامل ۱۳ بند است که ارزش آن پنج هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و ۳۷۰ میلیون دلار است و خوشبختانه بخشی از کارها که تفاهم شده بود، عملیاتی شده است.

وی در پایان در خصوص فعالیت در مجتمع آلومینای ایران، گفت: مشکلی در جهت تامین مواد اولیه و افزایش ظرفیت تولید مجتمع آلومینای ایران، وجود ندارد و معادن استان‌های سمنان، یزد و دیگر مناطق می‌تواند نیازهای این مجتمع را برطرف کند.

 


ثبت نظر

ارسال