ثبت رکورد جدید تولید ماهانه در آلومینای جاجرم

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم از ثبت رکورد جدید تولید هیدرات آلومینیوم در این مجتمع طی خرداد 98 خبر داد.
  • چهارشنبه 5 تیر 1398 ساعت 12:1

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تورج زارع در آستانه روز صنعت و معدن با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت آلومینای جاجرم طی خرداد امسال، 37 هزار و 697 تن هیدرات آلومینیوم تولید کرد.

وی ادامه داد: رکورد قبلی تولید این محصول مربوط به مرداد سال 93 است که در آن، 37 هزار و 426 تن تولید شده بود.

مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم خاطرنشان کرد: رکورد حاصله در شرایطی ثبت شد که میزان AL2O3 و مدول بوکسیت آن نسبت به مرداد 93 کمتر بود.

وی افزود: موفقیت مذکور با همت همکاران این مجموعه و با انجام اقداماتی همچون آماده‌سازی زیرساخت‌های تولید، فراهم کردن شرایط عملیاتی و فرآیندی در واحدهای عملیات و امکان افزایش دبی دوغاب صورت گرفت که به کاهش میزان توقفات واحد انحلال و تهیه خوراک پیوسته مجتمع با کمترین نوسان مدول منجر شد.

زارع با اشاره به کاربردهای مصرف هیدرات آلومینیوم تصریح کرد: بخش اعظم هیدروکسید آلومینیوم (هیدرات) برای تولید اکسید آلومینیوم (پودر آلومینا) استفاده می‌شود. علاوه بر این، از هیدروکسید آلومینیوم برای تولید فرآورده‌های نسوز، مواد ساینده، سرامیک، شیشه، لعاب فلز و الکتروکوراندوم نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: این ماده در پلیمرها به‌عنوان پرکننده‌ پلی‌استرها و رزین‌های اپوکسی نیز کاربرد دارد. همچنین از هیدروکسید آلومینیوم در تولید بسیاری از ترکیبات آلومینیوم نظیر فلوئورید آلومینیوم، کریولیت مصنوعی، آلومینات سدیم و سولفات آلومینیوم استفاده می‌شود.


ثبت نظر

ارسال