مدیریت آسان چرخه تولید در و پنجره با اتوماسیون نوین طراح

پنجره ایرانیان:در طی سال‌های اخیر نیاز تولیدکنندگان به فناوری که توانایی مدیریت دسترسی به داده‌ها و اطلاعات سازمانی، در کوتاه‌ترین زمان و ساده‌ترین روش مهندسی را ممکن کند، افزایش یافته است.
  • شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 14:58

 آنچه در سازمان‌ها مزیت رقابتی ایـــجاد می کند، میزان رضایتمندی مشتریان و نیز میزان بهره‌وری و بهینه بودن چرخه تولید یک مجموعه است؛ منظور از چرخه تولید، شامل فرایندی است که برای چک کردن انبار از نظر موجودی و مواد اولیه برای تولید یک پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد و با اولویت‌بندی و ترکیب موثر منابع موجود در سازمان، با متدهای پیشرفته و نیز استقرار و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای اتوماسیون مدیریتی اختصاصی، می‌توان به بهبود جایگاه سازمان در میان رقبا کمک چشمگیری کرد. سازمان‌ها تمامی این خواسته‌ها را می‌توانند با پیاده‌سازی ساختاری تحت عنوان «مدیریت چرخه تولید « مدیریت و بهینه نمایند و میزان بازدهی و بهره‌وری سازمان را بالا ببرند. به بیان دیگر، چرخه تولید، مجموعه فعالیت‌های تجاری مکرر و عملیات پردازش داده‌های مربوط به تولید محصولات است و مدیریت چرخه تولید محصول با یک مفهوم فراگیر، تمام مراحل تولید یک محصول از خلق آن و تهیه برنامه تولید تا تحویل نهایی و آرشیو ، را در بر می‌گیرد.

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

چرخه تولید را در یک مجوعه در و پنجره‌سازی می‌توان، مجموعه‌ای از روندهای مرحله به مرحله تولید یک سفارش نامید که پس از طی مرحله اولیه دریافت سفارش از مشتری شروع می‌شود و در مرحله بعد مربوط به برآورد مالی و صدور صورت‌حساب‌های حسابداری خواهد شد و در گام بعدی به مدیریت انبار برای کالاهای مورد نیاز مصرفی می‌پردازد؛ سپس با رسیدن به مرحله مهم و اصلی ساخت و بهینه‌سازی برش محصولات می‌رسد، که سفارشات را بر طبق دستورالعمل‌ها و اولویت‌های تعریف شده تولید می‌کنند و در نهایت با برگرداندن ضایعات برش به انبار (قطعات باقی‌مانده از عملیات برش پروفیل) و صدور برگه خروج محصولات آماده (خروج محصول نهایی ) و تحویل به مشتری،  چرخه به اتمام می‌رسد.
در همین راستا مهندسان خلاق و جوان شرکت فناوری داده پویشگر، اقدام به تولید اتوماسیون حرفه‌ای و جامعی تحت عنوان «‌ اتوماسیون نوین طراح « کرده‌اند که اتوماسیون کاملی شامل طراحی، فروش و محاسبات تولید انواع در و پنجره‌های دوجداره با تکیه بر تکنولوژی‌های روز دنیا و همچنین محاسبه مباحث مالی، حسابداری و انبارداری مربوط به پروژه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، به صورت کاملا اتوماتیک می‌باشد . یکی از بخش‌های این اتوماسیون بخش چرخه تولید آن است که در آن می‌توانید سفارشات و قراردادهای منتهی به ساخت خود را به بهترین شیوه مدیریت و وارد چرخه تولید خود کنید. فعالیت‌های اصلی چرخه تولید اتوماسیون نوین طراح عبارت است از:
 ایجاد چرخه تولید
 مدیریت چرخه تولید (در بخش انبار کالا و انبار محصولات)
 مشاهده و مدیریت چرخه‌های تولید جاری
 ایجاد چرخه تولید:
یکی از مهمترین ارکان مدیریت یک کارگاه در و پنجره‌سازی، مدیریت بهنگام حجم سفارشات مشتری با موجودی فعلی انبار است و با استفاده از گزارش‌های تولید و لیست اقلام مصرفی برگرفته از اتوماسیون نوین طراح، می‌توان لیست کمبودی‌های انبار برای کالاهای پروفیل، گالوانیزه، یراق، متعلقات یراق، شیشه و... را به صورت کاملا دقیق و سریع بدست آورد و بر طبق موجودی فعلی و اولویت ساخت و تحویل پروژه‌ها، در نرم‌افزار یک چرخه تولید تعریف کرد. به واقع در چرخه تولید تعریف شده می‌توان چندین پروژه با یونیت‌های مختلف را به صورت همزمان یا در بازه‌های زمانی مختلف دسته‌بندی کرد و برای ساخت هر کدام از یونیت‌های پروژه، بسته به نوع ساخت و یا موجودی فعلی انبار یک برنامه‌ریزی مستدل و زمان‌بندی شده انجام داد.  از دیگر امکانات اتوماسیون نوین طراح می‌توان به قابلیت دسته‌بندی هر کدام از پروژه‌ها بر طبق وضعیت آنها اشاره کرد و فقط پروژه‌هایی که به مرحله عقد قرارداد و تایید قسمت حسابداری رسیده‌اند، را می‌توانیم وارد چرخه تولید نماییم .
 مدیریت چرخه تولید:
 تخصیص میزان کالا به هر یونیت ازپروژه یکی از تخصصی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین امور مدیر کارگاه‌هاست که بهترین چینش و انتخاب کالارا انجام دهد. مدیران برنامه‌ریز کارگاه می‌توانند با برآورد موجودی انبار خود ترتیب تولید هرکدام از اقلام را مشخص و در صورت کسری در انبار، لیست سفارش انبار خود را به روز‌رسانی و تحویل قسمت خرید دهند و حتی می‌توانند فاکتور‌های خرید خود را نیز در بخش حسابداری نرم‌افزار ثبت و ویرایش کنند. به طور کلی با توجه به موجودی انبار  میتوانید یونیت‌های طراحی شده را بگونه ای برای ساخت مرتب و آماده کنید که کمترین هدررفت و پرت را برای تولید یک پروژه داشته باشید به این ترتیب در مدیریت چرخه تولید، مدیران کارگاه‌های تولید در و پنجره می‌توانند در چرخه تولید از لیست سفارشات، گزارشات مرحله به مرحله از برنامه دریافت و چرخه تولید کارگاه خود را به صورت دقیق آنالیز و بررسی کنند.
 مشاهده و مدیریت چرخه‌های تولید جاری
 از جمله امکاناتی که اتوماسیون نوین طراح در قالب گزارش‌های اختصاصی در اختیار مدیران کارگاه‌های تولید در و پنجره قرار می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سفارشات در صف چرخه تولید (مدیریت پروژه ها و ترکیب یک یا چند پروژه برای تولید همزمان).
  •  چرخه تولید در انبار کالا (با توجه به نیاز‌های پروژه منابعی که احتیاج دارد را در اختیار پروژه قرار می‌دهد).
  •  چرخه تولید در کنترل کیفیت.
  •  چرخه‌های تولید کنسل شده.
  • آرشیو چرخه تولید‌ها (پروژه‌های تولید شده را براساس تولیدی که انجام شده آرشیو می‌کند)

البته از دیگر بخش‌های اتوماسیون نوین طراح می‌توان به بخش‌های زیر اشاره کرد:

  • باور شرکت فناوری داده‌ پویشگر این است که با در اختیار داشتن اتوماسیون نوین طراح، دیگر طراحی و ساخت هیچ پنجره‌ای سخت و زمان‌بر نیست و سازندگان و مدیران کارگاه‌های در و پنجره، دیگر نگران محاسبات پیچیده زوایای برش در پنجره‌های کمان‌دار و قوس دار نخواهند بود. چرا که اتوماسیون نوین طراح، با تبیین محیطی شبیه اتوکد به طراحان این اجازه را می‌دهد که پیچیده‌ترین و خاص‌ترین اشکال را با کمک این نرم‌افزار طراحی کنند و سپس گزارش زوایای برش و سایز‌های برش را از نرم‌افزار خود بگیرند. از جمله امکانات ویژه اتوماسیون جامع نوین طراح عبارت است از :
  •  محیط طراحی کاملا منعطف، قدرتمند و کاربرپسند با قابلیت طراحی انواع اشکال هندسی به دلخواه کاربر.
  •  انجام محاسبات مربوط به زوایای برش، طول برش، شعاع کمان و. .. برای اشکال هندسی غیر متعارف.
  •  قابلیت طراحی بازشو برای انواع اشکال هندسی با ارائه گزارشات ساخت مربوطه.
  •  قابلیت‌های حسابداری اتوماسیون نوین طراح

ایا از حساب کتاب دستی خسته شده‌اید؟ آیا سرعت محاسبه و گزارش‌گیری فروش دوره‌ای، زمان‌بر و با خطاست؟ آیا وقت آن نشده است که لیست تمامی مشتریان خود با ریز حساب‌شان به صورت یکجا و دقیق داشته باشید؟  گزارشات مالی و حسابداری دقیق و همه جانبه اتوماسیون نوین طراح باعث شده است که از بسیاری خطاهای کاربری در محاسبات دستی مانند از قلم افتادن ثبت بعضی از اسناد مالی، به ترتیب نبودن شماره سند‌های فاکتورها و یا عدم تطبیق فاکتور‌های فروش با اسناد مالیاتی شرکت، منظم نبودن لیست بدهکاران و. .. جلوگیری شود و مدیران می‌توانند به کمک اتوماسیون نوین طراح، ریزدریافتی‌ها و پرداختی‌ها نقدی و چکی، لیست بدهکاران و بستانکاران، انواع هزینه‌ها و درآمد‌های متفرقه و کلیه تراکنش‌های مالی مجموعه خود را ثبت و به صورت زمان‌بندی شده گزارش بگیرند.
 مدیریت راحت انبار با اتوماسیون نوین طراح محصول فناوری داده پویشگر
برآورد موجودی انبار تنها در چند ثانیه و چند کلیک ساده آیا شدنی است ؟ آیا حذف شدن کاغذهای دست نویس برگه ورود و خروج محصول از انبار شدنی است؟ آیا نظم و زمان‌بندی انبار برای ساخت پروژه‌ها شدنی است؟ مدیریت انبار یکی از مهمترین و جدی‌ترین دغدغه‌های مدیران فنی کارگاه‌هاست. در اتوماسیون نوین طراح مدیران می‌توانند در دفتر خود تمامی انبار خود را به جامع‌ترین و دقیق‌ترین صورت ممکن مدیریت و آنالیز کنند. گزارشاتی از قبیل لیست کالاهای ورودی و خروجی به انبار بر اساس تاریخ، لیست اقلام مصرف شده برای هر پروژه، گزارش میزان کالای برگشته به انبار (به تفکیک قابل استفاده مجدد بودن یا غیر قابل استفاده نبودن) به مدیران در این امر کمک می‌کند.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 82، مردادماه 1393


ثبت نظر

ارسال