کارگاه تخصصی مدیریت انرژی در ساختمان در همدان برگزارشد

پنجره ایرانیان: دفتر نمایندگی سابا کارگاه مدیریت انرژی در ساختمان با استفاده از نرم افزار Designbuilder را برای اعضای نظام مهندسی ساختمان استان همدان برگزار کرد.
  • چهارشنبه 2 دی 1394 ساعت 8:26

به گزارش پنجره ایرانیان به نقل از روابط عمومی سازمان بهره‎وری انرژی ایران، این کارگاه آموزشی با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان به منظور آشنایی اعضای سازمان نظام مهندسی رشته ‏های مکانیک، معماری و برق با کاربرد و آموزش نرم افزار دیزاین بیلدر روز سه شنبه مورخ 24 آذر ماه در همدان برگزار گردید. 

این گزارش می افزاید: در این کارگاه آموزشی مباحث مربوط به سهم مصارف انرژی بخش ‏های مختلف در ایران، مدیریت مصرف، معرفی نیروگاه مجازی و تطابق صحیح معماری ساختمان با اقلیم منطقه در بخش اول و در بخش دوم راهکارهای بهینه ‏سازی مصرف انرژی در ساختمان با استفاده از نرم افزار Designbuilder توسط کارشناسان دفتر نمایندگی سابا ارائه گردید.

در این نرم افزار با مدلسازی یک ساختمان عوامل مختلف مثل جهت ساختمان، جنس جداره ‏ها، سقف ‏ها، نوع کاربری، پنجره‏ ها، سیستم روشنایی، ساعات استفاده از تجهیزات و سیستم سرمایش و گرمایشی در نرم افزار اعمال و خروجی داده ‏های ورودی شامل مصرف انرژی ساختمان، میزان روشنایی، بار سرمایشی و گرمایشی، دمای آسایش ساختمان مورد تحلیل قرار گرفت.


ثبت نظر

ارسال