اقدام ملی گامی برای جوابگویی به نیاز مسکن مردم است

پنجره ایرانیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدام ملی با چشم‌انداز ساخت ۴۰۰ هزار واحدی گامی برای جوابگویی به نیاز مسکن مردم است.
  • سه شنبه 15 مرداد 1398 ساعت 9:33

علی نبیان در حاشیه شورای مسکن کردستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدام ملی یکی از تکالیفی است که رئیس‌جمهوری برای تامین نیاز مسکن برخی از متقاضیان کشور ابلاغ شده است، اظهار داشت: طبق این برنامه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ احداث و تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی زمین و مسکن اضافه کرد: ۲۰۰ هزار واحد از طرح در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در اراضی دولتی داخل شهرها، ۱۰۰ هزار واحد نیز در بافت فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری احداث می‌شود.

نبیان افزود: در این راستا استفاده از ماده ۶ قانون ساماندهی زمین‌های دولتی نیز استفاده می‌شود و براساس این قانون تمامی دستگاه‌های دولتی موظف‌اند زمین‌های مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا از زمین‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود.

وی تاکید کرد: سازمان ملی زمین و مسکن نیز در قالب پروژه‌های مشارکتی ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت بخش خصوصی را آغاز کرده که در قدم اول فراخوان ۱۴۵ پروژه مشارکتی برای شناسایی سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان بخش خصوصی در ۲۳ استان کشور اعلام عمومی شده است.

عید غدیر کلنگ زنی ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفری سه روز از واحدهای مسکن مهر کردستان و اراضی تعیین‌شده برای اجرای طرح اقدام ملی بازدید کرد.

تاکنون از ۳۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر سهم این استان ۳۳ هزار و ۷۵۰ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون چهار هزار ۹۰۰ واحد نیمه‌تمام مسکن مهر دارد که یک هزار و ۹۰۰ واحد از این تعداد دارای مشکل حقوقی است.


ثبت نظر

ارسال