جزئیات احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی

پنجره‌ایرانیان؛ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در سراسر کشور گفت: ۸۰ درصد منابع موردنیاز ساخت‌وساز نیز بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار در اختیار سازنده قرار خواهد گرفت.
  • شنبه 18 خرداد 1398 ساعت 10:51

محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه آئین برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه با اشاره به طرح احداث 400 هزار واحد مسکونی جدید در سراسر کشور اظهار داشت: اراضی برای این پروژه تعیین شده و امروز 2 هزار و 99 واحد مسکونی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهر جدید اندیشه ایجاد می‌شود.

 وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تأمین سرانه‌های موردنیاز مردم در شهرهای جدید است و اینکه کنار واحدهای مسکونی پروژه‌های مکمّل اعم از بهداشتی و درمانی، فرهنگی، ورزشی و مواردی از جنس پشتیبانی تقویت شود.

 وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 4 شرکت بزرگ، عملیات اجرایی 4 پروژه را که مسکن یکی از آن‌هاست آغاز می‌کند و امید است که در سال 98 و 99 این 400 هزار واحد توسط بخش خصوصی تأمین شود.

اسلامی درزمینه تسهیلات موردنیاز برای این پروژه عنوان کرد: تسهیلات موردنیاز برای این پروژه پیش‌بینی شده که سهمی از سبد تسهیلات بانک‌های کشور که برای ساخت‌وساز تخصیص پیدا کند به این بخش تعلق گیرد که تاکنون 8.5 درصد از سقف کل تسهیلات بانک‌ها را شامل می‌شود که امید است این سقف از سوی بانک مرکزی به 20 درصد برسد.

وی همچنین گفت: زمین را واگذار و به مشارکت می‌گذاریم و 80 درصد منابع موردنیاز ساخت‌وساز نیز بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار در اختیار سازنده قرار خواهد گرفت، همچنین این تسهیلات قابل‌انتقال به خریداران است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اثرات این طرح درزمینه بازار مسکن تأکید کرد: این طرح کمک می‌کند تا عرضه تقویت و تقاضا پشتیبانی شود و امید است با راه‌اندازی تولید مصالح ساختمانی که بازار تعهدی ایجادشده بتوانیم تسهیلگری کنیم.

وی تأکید کرد: امید است با اجرای این طرح مردم شاهد ساخت مسکن باشند و جامعه هدف که اقشار متوسط به پایین است بتواند از این مسکن برخوردار شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: امید است این فرآیند از زمانی که ثبت‌نام آغاز و عقد قرارداد انجام می‌شود تا زمانی که آورده سرمایه‌گذار و زمین از ناحیه دولت واگذار می‌شود جریان پایداری درزمینه مسکن ایجاد کند.


ثبت نظر

ارسال