صرفه جویی گاز با فناورانه کردن موتورخانه ها

پنجره ایرانیان:مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: با تولیدکنندگان تجهیزات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص فناورانه کردن موتورخانه ها مذاکراتی صورت گرفته است تا با اعطای وام لیزینگ به استفاده‌کنندگان کمک کنند.
  • شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 15:42

به گزارش ایسنا، نصرت الله سیفی از اصلاح 600 هزار موتورخانه سیستم حرارت مرکزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: ارزش اجرای این طرح دو میلیارد دلار است و طی مدت اجرای 10 ساله این طرح 3.7 میلیارد مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی می شود.وی در خصوص بهبود کارآرایی موتورخانه‌ها در راستای کاهش مصرف انرژی اظهار داشت: با بهبود کارآرایی موتورخانه‌ها در کشور بین 30 تا 50 درصد با هزینه عایق‌کاری و تنظیم مشعل صرفه جویی انرژی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد: 9 تا 13 میلیون مترمکعب گاز صرفه جویی انرژی که در نتیجه اجرای این طرح ایجاد خواهد شد، تقریبا نصف میزان تولید یک فاز پارس جنوبی است.

سیفی تاکید کرد: درحال حاضر با توجه به فراخوان انجام شده، بیشتر از 30 شرکت برای اجرای این طرح اعلام آماد گی کرده اند. همچنین با تولیدکنندگان تجهیزات و معاونت فناوری ریاست جمهوری در خصوص فناورانه

کردن موتورخانه ها مذاکراتی صورت گرفته است تا بااعطای وام لیزینگ به استفاده‌کنندگان کمک کنند.وی تصریح کرد: ما از آند سته تولید کنندگان تجیهزات موتورخانه که تمایل به مشارکت در اجرای این طرح دارند استقبال می کنیم.

سیفی خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت بهینه سازی مصرف سوخت هم اکنون درحال آماده کردن مقدمات کار است و سامانه‌ای را نیز در دست طراحی دارد که علاوه بر مردم، شرکتها و ناظرانی‌ که مایل به مشارکت در طرح هستند بتوانند در آن ثبت نام کنند.

به گفته وی، شرکتهای گاز استانی پیگیر کار عقد قراردادها هستند و پیش بینی می شود قبل از زمستان سال آینده عملیات اجرایی طرح آغاز شود.سیفی تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف سوخت به بهبود وضع محیط زیست نیز کمک شایانی خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال