صدور مجوز ساخت دو نیروگاه‌ خورشیدی در مهریز

پنجره‌ایرانیان: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از صدور دو مجوز برای ساخت نیروگاه خورشیدی در شهرستان مهریز خبر داد و اعلام کرد: به‌زودی یکی از این نیروگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
  • چهارشنبه 3 خرداد 1396 ساعت 5:30

به گزارش ایسنا، «محمدحسن صباغ زادگان» در دیدار با امام‌جمعه جدید شهرستان مهریز به تشریح وضعیت صنعت برق استان یزد و شهرستان مهریز پرداخت و درصد بالای مصرف تعرفه صنعتی نسبت به سایر تعرفه‌ها در شهرستان مهریز و کل استان را نشان از استفاده مناسب از این انرژی در جهت رونق تولید ارزیابی کرد.

وی ظرفیت افزایش داده‌شده پست 63 به 20 کیلوولت مهریز در سال 95 و به مدار آمدن پست 400 به 63 کیلوولت مهرگان تا یک سال آینده را زمینه‌ مناسبی برای توسعه صنعت در شهرستان مهریز ارزیابی کرد.

وی مجوز صادرشده در این شهرستان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی را دو مورد اعلام و ابراز امیدواری کرد در ماه‌های آینده یکی از این نیروگاه‌های خورشیدی به قدرت 10 مگاوات، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

صباغ زادگان از امام‌جمعه مهریز درخواست کرد که با توجه به جایگاه اثربخش تریبون نماز جمعه که با استفاده از آیات الهی و احادیث ائمه اطهار، مطالب را برای مردم بیان می‌کنند، ضرورت صرفه‌جویی و رعایت مدیریت مصرف را نیز در سرفصل مطالب قرار دهند.

«محمدرضا صحتی» مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد نیز در ادامه تعداد مشترکین شهر مهریز را بیش از 37 هزار مشترک اعلام کرد و افزود: وسعت زیاد و پراکندگی مشترکین این شهرستان، شرایط خاصی را در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد می‌کند.

وی میزان خاموشی استان یزد در مقابل سایر استان‌ها را حدود 10 برابر کمتر بیان کرد و متوسط مصرف مردم یزد نسبت به کل کشور را مناسب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدامات برنامه‌ریزی‌شده و فرهنگ‌سازی به استاندارد مطلوب مصرف نزدیک‌تر شویم.

حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امام‌جمعه جدید شهرستان مهریز عملکرد صنعت برق را موفق ارزیابی کرد و با اشاره به سابقه فرهنگی مردم استان یزد در امور صرفه‌جویی و قناعت، آمادگی نهاد نماز جمعه این شهر را در استفاده از ظرفیت بالای فرهنگی آن، جهت توسعه و ارتقای فرهنگ صرفه‌جویی اعلام کرد.


ثبت نظر

ارسال