تأمین برق یک خانه با خودروی برقی

پنجره ایرانیان:هم‌زمان با دگرگونی در فن‌آوری ساخت خودرو‌های برقی، نسل جدیدی از این نوع خودرو ها تولید می‌ شود که قابلیت تأمین بخشی از برق مورد نیاز خانه را نیز دارند.
  • یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 11:31

به گزارش سابا طراحی و ساخت خودروهای برقی که قابلیت اتصال به شبکۀ سراسری برق را دارند، ذهن بسیاری ازمحققان این امر رادرگیر کرده است تا از آن‌ها برای تأمین نیروی مورد نیاز سایر وسایل و تجهیزات استفاده نمایند. شرکت خودرو سازی میتسو بیشی در این زمینه ازجمله مراکز پیش‌رو به‌شمار می‌آید. این شرکت به تازگی از خودرویی هوشمند رونمایی کرده که می‌ تواند بخشی از برق مورد نیاز خانه را تأمین کند.

براساس این گزارش:این خودرو که Outlander PHEV نام دارد اکنون یکی از مهم‌ترین خودروهای تازه وارد در بازار ژاپن به‌شمار می‌ آید. آن‌هایی که در این کشور صاحب این خودرو هستند این امکان را دارند تا در زمان قطعی برق، از انرژی الکتریکی ذخیره شده در این خودرو جهت تأمین روشنایی و سایر موارد دیگر استفاده کنند.

بنابراین گزارش: گرچه پیش از این تلاش‌ های مشابهی از سوی برخی شرکت‌های خودروساز نظیر تویوتا صورت گرفته بود اما میتسوبیشی مدعی است خودروی جدیدی که طراحی و روانۀ بازار کرده است نخستین خودرو در دنیا محسوب می‌شود که به ‌صورت کاربردی به تأمین بخشی از برق مورد نیاز در خانه کمک می‌کند.

این گزارش می‌افزاید:این شرکت خودروساز اعلام داشته است که محصول جدید با هربار شارژ کامل باتری، قابلیت تأمین برق مورد نیاز خانه را برای یک روز کامل دارد. میتسو بیشی هم‌چنین تأکید کرده است که این قابلیت می‌تواند در مواقعی نظیر وقوع فجایع طبیعی که معمولاً با قطع سراسری شبکۀ برق همراه است، مورد استفاده قرار گیرد.


ثبت نظر

ارسال