فناوری مالزی در تولید برق با بازیافت انرژی

پنجره ایرانیان:شرکت بازیافت انرژی مالزی درنظردارد بااحداث کارخانه‌ای بااستفادۀ ماهیانه از9هزارتن پوستۀ برنج و تراشۀ چوب حدود 10 مگاوات برق تولید کند.
  • یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 11:1

به گزارش دفتر روابط‌عمومی سازمان بهره‌وری انرژی ایران :کارخانۀ تولید برق از پوستۀ برنج و تراشۀ چوب،اولین نوع خود در مالزی است که با هزینۀ 106 میلیون رینگیت (30 هزار دلار) در منطقه "ناکا" در ایالت "کداح" مالزی ساخته خواهد شد و ساخت این کارخانه که توسط وزارت انرژی، فن‌آوری سبز و آب مالزی مورد تأیید قرار گرفته است از اواخر ماه جاری میلادی آغاز می‌شود و قرار است تا پایان سال آینده از مجموع 10 مگاوات برق تولیدی کل کارخانه، تولید هفت مگاوات آن عملی و از ابتدای سال 2016 فروش برق آن آغاز شود.

براساس این گزارش:این کارخانه روزانه 300 تن پوستۀ برنج و تراشۀ چوب مورد استفاده قرار می‌دهد که مواد اولیۀ آن از داخل مالزی تأمین می‌شود. طراحی این کارخانه توسط مهندسان داخلی مالزی انجام شده و در توربین‌های آن از فن‌آوری کشور ژاپن استفاده گردیده است. تایلند ازجمله کشورهای منطقۀ جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود که در تولید برق از پوستۀ برنج تجربۀ طولانی دارد و از سال 1995این روش تولید برق در تایلند وجود داشته است.

بنابراین گزارش: مصرف سرانۀ برق در مالزی در سال 2009 ازطرف بانک جهانی سه هزار و 156 کیلو وات عنوان شده بود. این کشور به دنبال آن است که با ایجاد منبع جدید انرژی برای تداوم حرکت موتور اقتصاد روبه پیشرفت خود به نگرانی مقامات در این بخش پایان دهد.

به نقل از این گزارش:استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر تا حدود سه سال پیش در مالزی با اقبال چندانی مواجه نشد و متخصصان این حوزه با مشکلات مختلفی ازجمله سرمایه¬گذاری در این بخش مواجه بودند.اما از سال 2011 به انرژی‌های تجدیدپذیر توجه ویژه‌ای نشان دادند و در تلاشند بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز خود را از این طریق فراهم کنند. اکنون دولت مالزی با تخصیص یک درصد از هزینۀ برق مصرف¬ کنندگان به تولید انرژی تجدیدپذیر و هم‌چنین تضمین خرید انرژی از نیروگاه‌های تولید برق برای یک دورۀ20 ساله، بستر سرمایه -گذاری در این بخش را آماده کند.

این گزارش می‌افزاید:کشور مالزی در 20 سال آینده منابع نفت و گاز خود را به‌طور قابل توجهی از دست خواهد داد، ازاین‌رو نیازمند استفاده از منابع انرژی دیگری است. آمار مصرف انرژی این کشور گویای آن است که مالزی در سال 2012 میلادی،118 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده است و میزان مصرف برق این کشور درسال 2011 میلادی حدود 122 میلیارد کیلووات ساعت بوده است.


ثبت نظر

ارسال