وین، استفاده بهینه از زباله شهری

پنجره ایرانیان:با مدیریت و برنامه ریزی صحیح یک "کارخانه زباله سوزی" که در وسط شهر وین قرار دارد، نه تنها آلودگی ندارد بلکه سامانه گرمایشی و نیز آب گرم بیش از سیصد هزار واحد مسکونی را تامین می کند.
  • سه شنبه 23 دی 1393 ساعت 10:36

«گئورگ بارش »، مسوول بخش سازمان انرژی وین در وین گفت: سالانه 250هزار تن زباله در این کارخانه سوزانده می شود و ما باآن سامانه گرمایشی بیش از سیصد هزار منزل مسکونی را در  شهر وین تامین می کنیم.وی افزود: آنچه که در نهایت از پسماند این زباله ها  بدست می آید با آب و سیمان مخلوط  شده و بصورت بتون برای کارهای ساختمانی استفاده می شود. همچنین در تابستان، انرژی تولید شده برای تهیه آب سرد خنک کننده های بیمارستان ها استفاده می شود.

در شهر نزدیک به 2میلیون نفری وین، حدود 1میلیون تن زباله شیشه ، پلاستیک ، فلزات و کاغذ که توسط مردم در محلات تفکیک شده اند،  دوباره بازیافت می شود.«بارش»، مسوول بخش سازمان انرژی وین همچنین گفت:ما تنها در شهر وین 2500ایستگاه جمع آوری زباله در محلات مختلف داریم .

در هر محله ای هم ظرف مختلف تفکیک برای کاغذ ،شیشه ،فلزات ، پلاستیک و حتی لباس هم وجود دارد.از حدود 6 سال پیش در اتریش، زباله ها زیر خاک دفن نمی شوند.


ثبت نظر

ارسال