صندوق زمین و ساختمان تبلور یک اقتصاد اسلامی

پنجره ایرانیان:در معاملات صندوق زمین و ساختمان هم کاهش قیمت وجود دارد بطوریکه با کاهش قیمت زمین و ساختمان ارزش سرمایه‌گذاری نیز کاهش می‌یابد ولی در صورت رشد قیمت زمین و ساختمان ارزش سرمایه‌گذاری افزایش خواهد یافت.
  • سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 9:31

علیرضا توکلی رئیس اداره ابزارهای نوین مالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص تفاوت اوراق مسکن و صندوق زمین و ساختمان بیان کرد: اوراق تسهیلات مسکن و صندوق زمین و ساختمان ماهیتاً با هم متفاوت هستند. وی در این‌باره ادامه داد: در صندوق زمین و ساختمان یک شرکت شکل می‌گیرد که مردم با سازنده و یا صاحب زمین عملاً شریک می‌شوند و تا اتمام پروژه از تمام مزایا، افزایش و یا کاهش قیمت برخوردار می‌شوند.

توکلی درخصوص میزان ریسک بر روی معاملات صندوق زمین و ساختمان  توضیح داد: در معامله این صندوق نیز کاهش قیمت وجود دارد بطوریکه با کاهش قیمت زمین و ساختمان ارزش سرمایه‌گذاری نیز کاهش می‌یابد ولی در صورت رشد قیمت زمین و ساختمان ارزش سرمایه‌گذاری افزایش خواهد یافت.رئیس اداره ابزارهای نوین مالی با توضیح درمورد مزیت‌های صندوق زمین و ساختمان گفت: به علت وجود خصوصیات منحصر بفرد این صندوق می تواند به توسعه مدل بیانجامد.

وی ادامه داد: با توسعه این مدل می‌توان به سایر پروژه‌ها نه تنها به پروژه های ساختمانی بلکه به پورژه‌های عظیم دیگری کمک رساند. توکلی درخصوص پروژه‌های دیگر این صندوق تصریح کرد: درحال حاضر صحبت‌هایی با وزارت نفت و وزارت نیرو انجام داده‌ایم و برای تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی، پالایشگاهی، سد و حتی پروژه‌های راه‌سازی در تلاش برای تاسیس هستیم. وی در این رابطه افزود: افراد با خرید واحدهای این صندوق در سود و زیان ناشی از پروژه های بزرگ و ملی شریک می‌شوند.

 رئیس اداره ابزارهای نوین مالی در پایان خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها  تبلور یک اقتصاد اسلامی مبنی بر مشارکت بوده و این صندوق‌ها به عرصه ظهور می‌رسد.


ثبت نظر

ارسال