علت تاخیر در ابلاغ طرح جامع مسکن

پنجره ایرانیان: پیگیری‌های «دنیای‌اقتصاد» درباره علت به تاخیر افتادن «رونمایی و ابلاغ طرح جامع مسکن» نشان می‌دهد هر چند محتوای طرح جامع مسکن نوشته و تکمیل شده است اما چون هنوز سند تلفیقی آن فراهم نشده، کل طرح ظرف دو تا سه هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
  • چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 13:33

منظور از «سند تلفیقی» تعریف مسیرهای اجرایی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در طرح جامع است که مهم‌ترین این مسیرها به چگونگی تامین مالی برمی‌گردد. به‌عنوان مثال، در طرح جامع مسکن با توجه به نیازسنجی صورت گرفته از جامعه کم‌درآمدهای فاقد مسکن، از دولت خواسته شده است سالانه 100 تا 150 هزار واحد مسکونی در قالب برنامه مسکن اجتماعی برای این جامعه هدف، تامین کند.

اما اینکه منابع مالی مورد نیاز برای یارانه‌های مسکن اجتماعی یا زمین‌های دولتی مورد نیاز برای ساخت‌وسازهای حمایتی از چه محلی تامین خواهد شد، از جمله مواردی است که در سند تلفیقی طرح جامع مسکن به آنها پاسخ داده می‌شود.

 پیش‌تر گفته شده بود، طرح جامع مسکن در 25شهریور به‌صورت رسمی از سوی وزیر راه‌وشهرسازی به مجموعه وزارتخانه، معاونان و مدیران استانی ابلاغ می‌شود. این وزارتخانه ماه گذشته سه فصل اول طرح جامع مسکن را که به تشریح آنچه در سال‌های اخیر بر اقتصاد مسکن و اقتصاد کلان ایران گذشته بود، منتشر کرد. در مراسم رونمایی قرار است 5 فصل دیگر این طرح که سیاست‌های سال‌های آتی مد نظر دولت برای بازار مسکن را در بر دارد، منتشر شود.


ثبت نظر

ارسال