ارگاداتا؛ انتخاب برتر با دانش جهانی در صنعت در و پنجره

پنجره ایرانیان: ارگاداتا یک شرکت آلمانی است و در صنعت تولید در و پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی و آلومینیوم جهان کاملا شناخته‌شده است و فعالان صنعت در و پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی و آلومینیوم ایران هم بدون تردید با مزیت‌های نرم‌افزارهای لوگیکال و خدمات فنی و پشتیبانی آن شناخت مثبت و خوبی دارند.
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 10:50

اشاره: ارگاداتا یک شرکت آلمانی است و در صنعت تولید در و پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی و آلومینیوم جهان کاملا شناخته‌شده است و فعالان صنعت در و پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی و آلومینیوم ایران هم بدون تردید با مزیت‌های نرم‌افزارهای لوگیکال و خدمات فنی و پشتیبانی آن شناخت مثبت و خوبی دارند. اما برای آگاهی بیشتر به سراغ مهندس ایمان مصلحی مدیر فروش دفتر ایران شرکت ارگاداتای آلمان رفتیم و با او پرسش‌های زیادی مطرح کردیم. دستکم 100 شرکت تولید در و پنجره کشورمان در حال حاضر از نرم‌افزار لوگیکال ارگاداتا استفاده می‌کنند و وقتی از مهندس مصلحی درباره خدمات پس از فروش و رعایت حقوق مشتریان پرسیدیم، پاسخ صریح و شفاف بود که « پس از انجام آموزش‌ها، تمامی کاربران می‌توانند در صورت بروز مشکل و سوال مستقیما" با هات-لاین دفتر ایران تماس حاصل کنند. تاکید می‌کنم که سعی اولیه بر رفع مشکلات از طریق تلفن و اتصال به کاربر به وسیله نرم‌افزار اتصال از‌راه‌ دور خواهد بود و در صورت نیاز به مراجعه حضوری، مهندسین ما در دفاتر مشتریان به رفع مشکل می‌پردازند. به هر جهت هدف اصلی ارگاداتا همراهی مشتریان به صورت پایاپای در کلیه پروژه‌ها بوده و شاید بتوان موفقیت ارگاداتا را زمانی دانست که کاربران در تمامی پروژه‌ها از مرحله اندازه‌گیری تا صدور پیش فاکتور، تایید سفارش، چاپ گزارشات ساخت و تولید و تحویل محصولات از لوگیکال یاری می‌گیرند.» این گفتگو را بخوانید. در ابتدا، از حضور و موفقیت‌های نرم‌افزار لوگیکال شرکت ارگاداتا بفرمایید و اینکه از چه سالی این بسته‌های نرم‌افزاری وارد بازار ایران شده است؟

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

شرکت ارگاداتا در آلمان و در شهر لیر بیش از 30 سال است که فعالیت خود رادر این زمینه آغاز کرده و مفتخر به همکاری با بیش از 4000 شرکت در سرتاسر دنیا است. دفتر ایران با توجه به عملکرد رو به رشد شرکت‌های تولیدی ایرانی در سال 1385 و با همکاری یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ماشین‌آلات آلومینیوم و یوپی‌وی‌سی تاسیس شد و در همان سال‌های آغازین ورود به بازار ایران، همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت‌های بزرگ تولیدکننده درب و پنجره یوپی‌وی‌سی و آلومینیوم و نیز نمای آلومینیومی ساختمان انجام داده است، لازم به ذکر است که از سال 91 دفتر ایران، به صورت کاملا" مستقل و به عنوان یکی از دفاترمستقیم ارگاداتای آلمان ثبت شده و فعال است.

 هم اکنون نرم‌افزارهای لوگیکال با چه میزان استقبالی از سوی فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران مواجه شده است؟

تا پایان سال 91 تعداد اعضای خانواده ارگاداتا در ایران به 103 شرکت تولیدی رسیده است که از این میزان بالغ بر 70 درصد به تولید درب و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و مابقی، کارخانجات تولیدکننده محصولات آلومینیومی و نمای ساختمانی هستند.

 پشتیبانی و خدمات ارائه شده به مشتریان از چه برتری نسبت به سایر شرکت‌های نرم‌افزاری در این صنعت برخوردار است؟

از مزایای شرکت ارگاداتا می‌توان به پیش‌زمینه 30 ساله و تجربه برنامه‌نویسی ادغام شده با دانش آنالیز و ساخت محصولات یوپی‌وی‌سی و آلومینیوم نام برد، به صورتی که هر واحد تولیدی در واقع با نرم‌افزاری با داده‌های پایه‌ای (دیتابیس) مختص همان شرکت که شامل اطلاعات کاملا" منطبق بر نوع پروفیل و یراق‌آلات مصرفی است، کار خواهد کرد. از سوی دیگر، ارتباط مستقیم روزانه با تیم 180 نفره مشغول در دفتر مرکزی در آلمان به تسریع روند پاسخگویی به درخواست مشتریان و دقت بالای محاسبات می‌انجامد. و هر کاربر به طور مستقل به حسابی اینترنتی بر روی وب سایت ما دسترسی دارد که در آنجا می تواند در هر زمان فایل‌های به روزرسانی مربوط به بانک اطلاعاتی نرم‌افزار خود را دریافت و نصب کند.

 با توجه به اینکه نرم‌افزار لوگیکال به عنوان یک نرم‌افزار در تراز جهانی شناخته می‌شود، برای مشتریان و فعالان صنعت در و پنجره ایران چه خدماتی از حیث پشتیبانی به لحاظ زبان و سهولت کار با نرم‌افزار پیش‌بینی شده است؟

ببینید! منوهای اصلی و پروسه کلی مربوط به طراحی پوزیسیون‌ها در نرم‌افزار به فارسی ترجمه شده است و بسیاری از کاربران نرم‌افزار را با زبان فارسی استفاده می‌کنند. البته در حال حاضر مشغول ترجمه کردن گزارشات خروجی ساخت می‌باشیم و لازم به ذکر است که اکثر گزارشات خروجی نرم‌افزار را می‌توان به صورت گزارشات اکسل نیز صادر کرد و در نتیجه هر کاربر می‌تواند اطلاعات را به فارسی به اکسل صادرکرده و به سلیقه خود چیدمان کند.

از حیث خدمات فنی و آموزشی به چه نحوی اقدام می‌کنید و تا چه میزان به مشتریان و کاربران نرم‌افزار لوگیکال آموزش می‌دهید و به پرسش‌های فنی آنها پاسخ می‌دهید ؟

صریح می‌گویم که مدت زمان آموزش کاملا" به بزرگی داده‌های پایه‌ای (دیتابیس) مختص به هر مشتری و گستردگی استفاده هر کاربر از نرم‌افزار وابسته است. البته برای بسته معمول (پکیج نرمال) لوگیکال که به آن ورژن استارت یا بیسیک گفته می‌شود بین 16 الی 20 ساعت کاری آموزش در نظر گرفته می‌شود. برای نسخه‌های (ورژن‌) بالاتر که در آن کار با مقاطع برش اتوکد، سیستم ساخت فایل برای کنترل دستگاه‌های برش و CNC صورت می‌گیرد، این مدت به 32 الی 56 ساعت (یک هفته) می‌رسد. پس از انجام آموزش‌ها، تمامی کاربران می‌توانند در صورت بروز مشکل و سوال مستقیما" با هات-لاین دفتر ایران تماس حاصل کنند. تاکید می‌کنم که سعی اولیه بر رفع مشکلات از طریق تلفن و اتصال به کاربر به وسیله نرم‌افزار اتصال از‌راه‌ دور خواهد بود و در صورت نیاز به مراجعه حضوری، مهندسین ما در دفاتر مشتریان به رفع مشکل می‌پردازند. به هر جهت هدف اصلی ارگاداتا همراهی مشتریان به صورت پایاپای در کلیه پروژه‌ها بوده و شاید بتوان موفقیت ارگاداتا را زمانی دانست که کاربران در تمامی پروژه‌ها از مرحله اندازه‌گیری تا صدور پیش فاکتور، تایید سفارش، چاپ گزارشات ساخت و تولید و تحویل محصولات از لوگیکال یاری می‌گیرند.

 شرکت‌ها و واحدهای سازنده در و پنجره‌ها و شیشه‌های دوجداره برای بهره‌مند شدن از خدمات و خرید لیسانس نرم‌افزارلوگیکال چه مراحلی را باید طی کنند ؟

اولین قدم برای ساخت نرم‌افزار برای هر تولید کننده، واردسازی اطلاعات مربوط به پروفیل و یراق‌آلات، رنگ‌ها و قیمت‌های هر آیتم در داده‌های پایه‌ای (دیتابیس) کلی آن شرکت است‌ و برای انجام این کار به کاتالوگ‌های فنی و برش‌های مقطع پروفیل‌ها نیازمندیم. پس از آماده شدن داده‌های پایه‌ای (دیتابیس)، نرم‌افزار بر روی کامپیوتر کاربران نصب شده و مرحله آموزش‌ها و تست‌های عملی داده‌های پایه‌ای (دیتابیس) آغاز می‌شود.

 آیا در کشور ایران به عنوان نماینده انحصاری ارگاداتا فعالیت دارید یا شرکت‌های دیگر هم این خدمات را با نشان ارگاداتا ارائه می‌کنند؟

دفتر ارگاداتا در ایران تنها دفتر رسمی است که مستقیما" تحت نظر و مدیریت ارگاداتای آلمان اداره می‌شود و ارائه خدمات مربوط به نرم‌افزار لوگیکال تنها از این طریق دفتر صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است که این شرکت در گروه نماینده و یا شعبه قرار نگرفته و از دفاتر رسمی ارگاداتا به حساب می‌آید.

 نقش و اهمیت استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای نظیر لوگیکال در تولید درب و پنجره باکیفیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای ساخت یک پنجره با کیفیت، علاوه بر وجود مواد اولیه مرغوب مانند پروفیل، یراق‌آلات، لوازم جانبی و شیشه، وجود یک نرم‌افزار محاسب دقیق با معیارهای بین‌المللی، بر سرعت و دقت تولید خواهد افزود. از طرف دیگر، استفاده از گزارشات بهینه‌سازی برش پروفیل باعث می‌شود و دور ریز پروفیل‌های برش خورده به میزان قابل توجهی کاهش یابد. همچنین استقامت و دوام پنجره‌های تولید و نصب شده را می‌توان با استفاده از محاسبات استاتیکی و با در نظرگرفتن ارتفاع نصب، فشار باد در منطقه و مدول الاستیسیته پروفیل‌ها، تخمین زد. تاکید می‌کنم که بسیاری از داده‌های پایه‌ای (دیتابیس)‌های پروفیلی معروف و به روز جهان مانند Reynaers و Schüco از پیش توسط تیم مهندسین ما آماده شده و تمامی تولید کنندگان می‌توانند به راحتی از آنها بهره‌مند شوند. البته با توجه به رعایت حق کپی‌رایت در تمامی دفاتر ارگاداتا، نصب داده‌های پایه‌ای (دیتابیس) پروفیلی هر شرکت منوط به ارائه اجازه نامه کتبی از آن شرکت پروفیل‌ساز خواهد بود.

 توصیه شما به کاربران و شرکت‌ها و سازندگان در و پنجره در انتخاب نرم‌افزارهای تخصصی این صنعت چیست؟

هماهنگی نرم‌افزار با استانداردهای روز دنیا در زمینه ساخت درب و پنجره، همکاری با بزرگترین شرکت‌های تولیدی در ایران و جهان، وجود دفتر مستقیم برای پاسخگویی به مشکلات در کشور، امکان تغییر در ماژول‌های نرم‌افزار بسته به نیازهای موجود، امکان اتصال نرم‌افزار به طیف وسیعی از ماشین آلات آلمانی، ایتالیایی و ترک، همه و همه برای انتخاب نرم‌افزاری ایده آل نقش مهمی دارند. یکی دیگر از مهمترین فاکتورها در انتخاب نرم‌افزارهای تخصصی، بهره‌گیری از پیشنهادات و توصیه‌های همکارانی است که از قبل در این صنف شروع به فعالیت نموده اند.

 سخن پایانی شما با مخاطبان نشریه پنجره و فعالان این صنعت؟

خدارا شکر می‌گوئیم که در این زمان نه چندان طولانی، شاهد اجرای پروژه‌های عظیمی هستیم که لوگیکال برای پروسه آنالیز، ساخت و نصب اکثر آنها، نقش مهمی را ایفا کرده است. پروژه‌هایی از قبیل نمای آلومینیومی پردیس سینمایی ملت، موزه دفاع مقدس، برج نگار، پروژه الماس قو خاورمیانه در کشورمان و پروژه‌هایی مانند بیمارستان Klinikum Chemnitz در آلمان، مرکز خرید Manor در سوئیس، نمای ورودی برج‌العرب در امارات متحده عربی، همگی تولیدات شرکت‌هایی هستند که ارگاداتا افتخار همکاری با آنها را دارد و دفتر ارگاداتا ایران امیدوار است در راستای بهینه‌سازی هرچه بیشتر تولیدات ایرانی، همگام با استانداردهای روز جهان، با فعالان عزیز این صنعت همراه باشد.

پنجره ایرانیان.سال ششم،شماره 67.اردیبهشت92


ثبت نظر

ارسال