کیفیت را با یراق‌آلات AGB تضمین کنید

پنجره ایرانیان:با در اختیار داشتن 80 درصد از بازار یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی در سومین قدرت اقتصادی اروپا یعنی ایتالیا و البته سربلندی محصولات گروه صنعتی آلبان جیاکومو اس.پ.آ (Alban Giacomo s.p.a) در سخت‌ترین آزمون‌های کیفی و تست‌های فنی روز اروپا تردیدی باقی نمی‌ماند که انتخاب یراق‌آلات تولیدی این گروه صنعتی جهانی با نشان AGB خود تضمینی است برای کیفیت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی.
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 9:58

حضور آقای جیاکومو آلبان در مقام مدیرعامل و مدیران این گروه صنعتی در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع در و پنجره ایران هم نشان داد که آنها حساب ویژه‌ای روی شرکت کاوه تجارت پارس به عنوان نمایندگی انحصاری خود در ایران باز کرده‌اند تا در عرصه رقابت بر سر کیفیت یراق‌آلات و ارائه خدمات در بازار ایران یک گام از دیگران جلوتر باشند. وقتی خبرنگار پنجره‌ایرانیان در گفتگوی اختصاصی با آقای دلاروسا، مدیر بخش صادرات گروه صنعتی Alban Giacomo s.p.a پرسید که نگاه‌شان به بازار ایران چیست؟ پاسخ این بود که حضور AGB در ایران بلندمدت و فعالانه خواهد بود و انتظار ما این است که کاوه تجارت پارس به عنوان نماینده انحصاری AGB در ایران به گونه‌ای عمل کند که حضوری مقتدرانه در بازار ایران داشته باشیم و انتخاب نخست سازندگان در و پنجره با کیفیت ایران، یراق‌آلات با کیفیت برتر AGB باشد. ما مطمئن هستیم که شریک تجاری ما در ایران روزهای درخشان و پیشرفت AGB را رقم خواهد زد و از انتخاب کاوه تجارت پارس هم خوشحال هستیم. کاوه میرآفتاب، مدیر عامل شرکت کاوه تجارت پارس هم با اشاره به تاکید کارشناسان این شرکت بر ضرورت جدی گرفتن حقوق و منافع مشتریان و سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی در ایران می‌گوید: این شرکت نمایندگی انحصاری AGB در ایران می باشد و تحت رعایت ضوابط قرارداد نمایندگی انحصاری اجازه نخواهیم داد که یراق‌‌آلاتی با نشان AGB خارج از شرکت کاوه تجارت پارس به بازار عرضه شود، چرا که برای ما احترام به حقوق مشتریان و پاسخ دادن به خواسته‌های ایشان در درجه نخست اهمیت قرار دارد. این گفتگو را بخوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

ابتدا توضیح دهید که سابقه گروه صنعتی Alban Giacomo s.p.a به چه سالی بر‌می‌گردد و در چه زمینه‌ای فعالیت دارد؟

برای اطلاع از سابقه این گروه صنعتی شناخته‌شده و معتبر باید برگردیم به سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و گذر کشور ایتالیا از یک کشور با اقتصاد عمدتا کشاورزی به یک کشور صنعتی پیشرو در سطح قاره اروپا. پدربزرگ مدیرعامل کنونی شرکت، آقای جیاکومو آلبان بزرگ که بنیانگذار گروه صنعتی Alabn Giacomo s.p.a یا همان AGB می باشد، در سال 1947 میلادی سنگ بنای تاسیس این شرکت را در ونیز ایتالیا گذاشتند که به صورت تخصصی به تولید و عرضه انواع قفل، یراق‌آلات و ملزومات در و پنجره می‌پردازد و حوزه فعالیت این شرکت به هفت گروه عمده شامل یراق‌آلات در و پنجره، قفل‌های چندزبانه، یراق‌آلات محوری چرخشی مورد استفاده در پنجره‌های دایره‌ای و چهارگوش، سیستم کشویی، قفل و سیلندر، لولا و چفتی و یراق‌آلات مورد استفاده در پنل‌های نورگیر و محافظ در و پنجره می‌شود.

 جایگاه یراق‌آلات در و پنجره AGB را در سطح جهان چگونه ارزیابی می‌کنید و افق دید مدیران شرکت در زمینه ارتقای استاندارد و کیفیت محصولات تا کجاست؟

ببینید! در حال حاضر، شرکت AGB توسط جیاکومو آلبان اداره می‌شود که سومین نسل از بنیان‌گذاران AGB محسوب می‌شود و گستردگی طیف محصولات AGB باعث شده تا محصولات ما در بین سایر تولیدکننده‌ها رقیبی از حیث کیفیت نداشته باشد چرا که تمامی 22 هزار نوع قطعه تولیدی این شرکت با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در سه کارخانه آن در شهر ونیز ایتالیا ساخته می‌شوند.

بنابراین افق دید مدیران AGB این است که با تولید و عرضه طیف گسترده‌ای از محصولات با کیفیت، پایبندی و تعهد شرکت AGB را به چشم‌اندازهای از پیش تعیین شده نشان دهند و ارائه بهترین و مناسب‌ترین راه حل و پاسخ به درخواست‌ها و نیازهای متخصصان صنعت تولید در و پنجره در سراسر دنیا چشم‌انداز اصلی این شرکت می‌باشد.

 بگذارید صریح‌ بپرسم که آیا محصولات و یراق‌آلات عرضه شده توسط AGB در ایران آن‌هم از طریق شرکت کاوه تجارت پارس، با همان کیفیت یراق‌آلاتی است که در سایر نقاط جهان از جمله اروپا عرضه می‌شود؟

بله؛ همین‌طور است و شرکت AGB به منظور اطمینان از کیفیت تولیدات خود، تمامی محصولات را قبل از بسته‌بندی و ارسال به انبار، از لحاظ کیفی مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد. حتی این شرکت، با وجود مواجهه با چالش‌ها و موانع مختلف ناشی از بحران اقتصادی جهان، برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان غربی که با هدف کاهش هزینه‌ها اقدام به تولید محصولات خود در سایر کشورها می‌کنند، روند متفاوتی را در پیش گرفته و تمرکز خود بر تولید مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین کالاها گذاشت.

بنابراین ما تضمین می‌کنیم که که تمامی محصولات AGB در سه کارخانه این شرکت در شهر ونیز ایتالیا (Romano d’Ezzelino, Pove del Grappa and Cassola) تولید می‌شوند.

 تاکنون موفق به دریافت چه گواهی‌نامه‌های استاندارد شده‌اید؟

این شرکت از سال 1996 میلادی، تمامی محصولات خود را تحت استاندارد ISO 9001 تولید کرده و تاکنون نیز موفق به دریافت گواهی RAL برای یراق‌آلات، گواهی SKG برای سیستم‌های امنیتی و ضدسرقت و نیز گواهی CE برای سایر تولیدات شده است. در ضمن شایان توجه است که تمامی یراق‌آلات AGB از تاریخ صدور فاکتور به مدت 10 سال توسط این شرکت ضمانت می‌شوند.

 یکی از مزیت‌های یراق‌‌آلات AGB  پوشش محافظتی قوی تحت عنوان Activeage، برای سطوح فلزی است. قدری توضیح می‌دهید که این پوشش چه تاثیری روی کیفیت محصولات می‌گذارد؟

پوشش محافظتی قوی برای سطوح فلزی (Activeage) یک پوشش محافظی متشکل از سه لایه است. لایه درونی این پوشش از فلز روی ساخته شده و نانوذرات بلور سیلیکای موجود در لایه میانی این پوشش باعث ایجاد خاصیت اثرپذیری کرومیومی در یراق‌آلات می‌شوند و لایه محافظ بیرونی این پوشش مقاومت سطوح فلزی را در برابر خوردگی و فرسایش تدریجی ناشی از تغییرات شدید حرارتی و یا انواع تنش‌های حرکتی افزایش می‌دهد. در خصوص یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی AGB هم باید تاکید کنم که  پوشش نانوسیلور Activeage بر روی تمامی قطعات و اجزای یراق‌آلات AGB اعمال شده و از آن‌ها در برابر انواع خوردگی شیمیایی و زنگ‌زدگی حتی در شرایط آب و هوایی نامتعادل از قبیل غلظت بالای نمک موجود در هوا (مناطق ساحلی) و رطوبت شدید هوای داخل و یا خارج اتاق و نیز انواع آلودگی‌های جوی که منجر به تشکیل رسوب‌های گچی و مرطوب می‌شوند، محافظت می‌کند. از سوی دیگر می‌بایستی که ثبت رکورد استثنایی بیش از 2 هزار ساعت مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی در آزمایش اسپری نمک اشاره کرد که، حاصل مشاوره مداوم و همکاری مستمر متخصصان شرکت AGB با معتبرترین مؤسسات پژوهشی و دانشگاهی ایتالیا و نیز بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در یکی از بزرگ‌ترین کارخانه های تولید رنگ در جهان است.این دستیابی به نتایج خیره کننده و فراتر از میزان تعیین شده در استاندارد EN 13126-1 در آزمون‌های سنجش خاصیت ضدخوردگی و نیز ثبت رکوردی جدید از مقاومت در برابر خوردگی در مقایسه با حدود تعیین شده در استاندارد EN1670 از جمله برتری‌های غیر قابل انکار پوشش سه لایه ای نانوسیلور Activeage در تمامی محصولات و یراق‌آلات AGB است.

 چرا بازار ایران را انتخاب کردید؟

واقعیت این است که ایران یک کشور با جمعیت جوان و نیازمند مسکن است و آینده ساخت‌وساز در این کشور روشن است و از این رو بازار ایران یک بازار جذاب و با میزان فروش بالا محسوب می‌شود. ما پس از مطالعات و تحقیقات در زمینه ظرفیت‌های صنعت ساختمان در ایران و مشاوره گرفتن از کارشناسان مصمم شدیم تا در بازار ایران حضور فعالانه، موثر و تعیین کننده داشته باشیم. البته یادآوری می‌کنم که ما با عرضه کامل و متنوع یراق‌آلات در و پنجره متناسب با نیازهای بازار در خدمت مشتریان خود در ایران هستیم و هدف ما عرضه محصول با کیفیت و مناسب برای بازار مناسب است.

 تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تنها 9 درصد از پنجره‌های موجود در ایران دوجداره است و از سوی دیگر صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی در ایران یک صنعت نوپا تلقی می‌شود و به دلیل قدرت خرید مردم و مصرف‌کننده این خطر وجود دارد که یراق‌آلات با کیفیت پایین از حیث استانداردهای فنی مورد استفاده قرار گیرد. حالا سوال این است که یراق‌آلات شرکت AGB با همان کیفیت و استاندارد اروپایی در بازار ایران عرضه خواهد شد یا اینکه ممکن است یراق‌آلات این شرکت متناسب با بازار ایران با کیفیتی پایین‌تر وارد بازار شود؟

بگذارید صریح و شفاف به این سوال شما پاسخ دهم که کلیه محصولات شرکت AGB در ایتالیا و براساس استانداردهای سخت‌گیرانه روز اروپا تولید و در تمامی بازارهای هدف عرضه می‌شود و بازار ایران هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود و ما هرگز حاضر نمی‌شویم که محصولاتی با کیفیت‌های متفاوت به مصرف‌کنندگان ایرانی ارائه کنیم. بنابراین، این تلقی که ممکن است برخی محصولات به دلیل نیروی کار ارزان در برخی کشورهای آسیایی تولید و عرضه شود، در مورد شرکت AGB صدق نمی‌کند و محصولات و کالاهای ما صد‌در‌صد تولید کشور ایتالیاست. تاکید می‌کنم که یراق‌آلات یوپی‌وی‌سی با برند AGB تنها یراق‌آلاتی است که در موسسه PIV آلمان تحت دقیق‌ترین و فنی‌ترین آزمون‌های کیفی برای مدت زمان بیش از 2000 ساعت تحت آزمایش اسپری نمک قرار گرفته است و سربلند بیرون آمده است. البته تاکید می‌کنم که در کارخانه AGB، دارای یک آزمایشگاه فوق مجهزی هستیم که به دلیل برخورداری از تکنولوژی بالای تست‌های فنی یراق‌آلات تمامی آزمون‌های تخصصی را روی یراق‌آلات AGB انجام می‌دهیم.

 همکاری شرکت کاوه تجارت پارس با AGB چگونه شکل گرفت و دو طرف چه مراحلی را برای همکاری سپری کردند؟

باید بگویم که ارتباط تجاری AGB با کاوه تجارت پارس پس از ماه‌های طولانی مطالعه و مذاکره برای شناخت توانمندی‌های دوطرف شکل گرفت و برای این منظور ما از طرف ایرانی خواستیم تا ظرفیت‌های بازار ایران و انتظار مشتریان بالقوه را برای در اختیار داشتن یراق‌‌آلات با کیفیت برتر اروپا با نشان تجاری AGB شناسایی کند و از طرف دیگر همکار ایرانی هم خواستار ارائه اطلاعات دقیق از کیفیت یراق‌آلات، ضمانت‌نامه‌های فنی و برنامه حضور موثر و فعالانه AGB بود. البته یکی از موارد مهم در همکاری AGB با کاوه‌تجارت‌پارس این بود که از حیث قیمت، آیا یراق‌‌آلات AGB قدرت رقابت با دیگر یراق‌آلات را خواهد داشت چرا که این ریسک وجود دارد که به واسطه کیفیت بالا، قیمت یراق‌آلات AGB برای مصرف‌کننده ایرانی بالاتر از حد انتظار و قدرت خرید آنها باشد. البته سابقه رابطه تجاری بین کاوه تجارت پارس و AGB به هفت سال پیش برمی‌گردد و در این سال‌ها مذاکرات ادامه داشت و از یک سال و نیم پیش با تجهیز کامل انبار و دپوی یراق‌آلات فعالیت تجاری خود را در ایران کلید زدیم تا بتوانیم به نیازهای مشتریان در سراسر استان‌ها و شهرهای ایران پاسخ دهیم. البته این هم باید بگویم که چون همه قطعات به کار رفته در یراق‌آلات AGB ساخت یک کمپانی است و مداوم روی تنوع محصولات و کیفیت آن متمرکز هستیم، قرار است تا سیستم جدید یراق‌آلات AGB پس از ورود به بازارهای ایتالیا به طور همزمان وارد بازار اسپانیا و ایران شود چرا که بازخورد عرضه یراق‌آلات AGB در بازار ایران نشان داده که عمده مشتریان ما کیفیت پسند هستند.

 چه توصیه‌ای به سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در انتخاب یراق‌آلات دارید ؟

اولا باید تاکید کنم که انتخاب یک کالای با کیفیت باعث طول عمر بالای محصول می‌شود و وقتی سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی در ایران از یراق‌آلات با کیفیت و در سطح استانداردهای جهانی نظیر AGB استفاده می‌کنند، هم کیفیت در و پنجره ساخته شده را افزایش می‌دهند و هم عمر در و پنجره‌ها طولانی خواهد شد و دیگر نیازی به تعویض مداوم یراق‌آلات نخواهد بود. دومین نکته مهم اینکه در صورتی که سازندگان در و پنجره بخواهند از یراق‌آلات فاقد کیفیت و استانداردهای معتبر استفاده کنند، به طور طبیعی بازخورد نامناسبی از سوی مشتریان خود دریافت خواهند کرد و اعتبار تجاری آنها زیر سوال می‌رود، چرا که حتی اگر در و پنجره هرچه قدر هم خوب ساخته شده و نصب شده باشد، در اثر استفاده مصرف‌کننده، ممکن است با نواقصی در یراق‌آلات مواجه شود که دیگر مشتری به ساخت و نصب آن توجهی نشان نخواهد داد و تولیدکننده را مقصر می‌داند. من توصیه می‌کنم سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی برای پایین آوردن هزینه تولید خود زیربار یراق‌آلات فاقد کیفیت نروند که حیثیت خود را به خطر خواهند انداخت.

 از حیث کیفیت و ضمانت محصولات و یراق‌آلات با برند جهانی AGB چه ضمانتی به مشتریان می‌دهید؟

 ببینید از آنجایی که یراق‌آلات AGB تمامی تست‌های فنی و آزمون‌های تخصصی کیفی روز اروپا را رعایت می‌کند، شرکت AGB کیفیت یراق‌آلات را از هر حیث به مدت 10 سال ضمانت می‌کند و این یک ضمانت‌نامه‌ای است که عمل به تعهدات آن قطعی است. البته خیال ما در AGB راحت است و مطمئن هستیم که هیچ مشکلی برای یراق‌آلات ایجاد نخواهد شد و نماینده ما در ایران – شرکت کاوه تجارت پارس- نباید هیچ نگرانی از بابت کیفیت داشته باشد. البته شرکت کاوه تجارت پارس قبل از نهایی شدن قرارداد همکاری با AGB و آغاز فعالیت تجاری تاکید ویژه‌ای داشته است که این شرکت نمایندگی انحصاری و شعبه رسمی AGB در ایران باشد و ما اجازه نخواهیم داد که یراق‌‌آلاتی با نشان AGB خارج از شرکت کاوه تجارت پارس به بازار عرضه شود چرا که برای ما احترام به حقوق مشتریان و پاسخ دادن به خواسته‌های ایشان در درجه نخست اهمیت قرار دارد. مگر نمایندگان رسمی فروش یراق‌آلات AGB که به طور مستقیم زیر نظر شرکت کاوه تجارت پارس فعالیت دارند. همچنین با توجه به عرضه یراق‌آلات آلمانی، ترکیه‌ای و حتی چینی در بازار ایران، به آن دسته از سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایرانی که قصد دارند، محصولی متفاوت و متمایز با دیگران به مشتریان خود عرضه کنند، می‌گوییم که انتخاب AGB یعنی بهترین انتخاب، در واقع کیفیت یراق‌آلات AGB محصول نهایی یا در و پنجره یوپی‌وی‌سی را از در سطح ممتاز از لحاظ کیفیت قرار خواهد داد.

 آیا AGB برای ماندن طولانی مدت و رقابت به بازار ایران وارد شده یا برای تست کردن بازار؟

ببینید AGB با 75 سال سابقه حضور در سطح بازارهای جهانی بدون برنامه‌ریزی بلندمدت و موثر وارد هیچ بازار جدیدی نمی‌شود و همانطور که اشاره کردم، حضور ما در بازار ایران هم پس از نزدیک به شش سال مطالعه و مذاکره تجاری صورت گرفت و حضور AGB در ایران بلندمدت و فعالانه خواهد بود و انتظار ما این است که کاوه تجارت پارس به عنوان نماینده انحصاری AGB در ایران به گونه‌ای عمل کند که حضوری مقتدرانه در بازار ایران داشته باشیم و انتخاب نخست سازندگان در و پنجره با کیفیت ایران، یراق‌آلات با کیفیت برتر AGB باشد. ما مطمئن هستیم که شریک تجاری ما در ایران روزهای درخشان و پیشرفت AGB را برای ما رقم خواهد زد و از انتخاب کاوه تجارت پارس هم خوشحال هستیم.

 و سخن پایانی شما با تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایرانی.

به عنوان مدیر بخش صادرات شرکت AGB رسما اعلام می‌کنم که ما فقط صادرکننده و فروشنده یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی نیستیم، بلکه خدمات پس از فروش و مشاوره‌های فنی ما برای مشتریان تعطیل‌بردار نیست و به عنوان یک شرکتی که تا 80 درصد بازار ایتالیا را در اختیار خود داریم، تاکید می‌کنیم که خدمات ما برای همه مشتریان در سراسر کشور یکسان است و هیچ تفاوتی بین مشتریان اروپایی و دیگر کشورها از جمله ایرانیان وجود نخواهد داشت و حضور آقای جیاکومو آلبان در مقام مدیرعامل گروه صنعتی AGB در غرفه شرکت کاوه تجارت پارس در نمایشگاه بین‌المللی صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی و ارتباط مستقیم با مشتریان ایرانی خود نشان می‌دهد که بازار ایران و مشتریان ایرانی از اهمیت بالایی نزد ما برخوردارند.

 ماهنامه پنجره ایرانیان.سال ششم،شماره65.اسفند1391

 


ثبت نظر

ارسال