رئیس اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا:

وارداتی بودن ۸۰ درصد پیچ و مهره مصرفی کشور

پنجره ایرانیان: رئیس اتحادیه فروشنده‌گان میخ، قفل و لولا با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد بازار لولا، یراق، قفل، پیچ و غیره مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود، گفت: در محصولاتی مانند پیچ این رقم تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.
  • چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 0:14

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرنجارشریفی با اعلام این خبر افزود: صنف ما لوازم جانبی صنایع در و پنجره و کابینت ‏سازی‌ها را تشکیل می‌دهد که با توجه به خواب حاکم در بازار مسکن این بازار نیز در رکود به سر می‌برد و بازار مناسبی برای  فروش انواع یراق آلات، قفل، پیچ، مهره میخ و غیره وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: دراین بخش نیز مردم هنوز به باور خرید و گشایش بازار نرسیده‌اند و به نظر می‌رسد که خرید خود را به‏ هوای ارزان شدن، عقب انداخته‌اند.

رئیس اتحادیه  فروشنده گان میخ، قفل و لولا ادامه داد: به طور کلی بازار مصرف این دسته از کالاها در اختیار کشور چین قرار دارد به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ دنیا نیز توان رقابت با چینی‌ها را ندارند و محصولات خود را در چین ولی با لیسانس خود تولید می‌کنند.

نجارشریفی گفت: بخشی از بازار قفل کشورهای اروپایی به سمت بازار الکترونیک کشیده شده و حسگر، اسکنر‌ و کارت‌ها، جای کلید را گرفته اما این تکنولوژی در کشور ما جا نیفتاده است و مردم برای اینکه با خیال راحت از خانه بیرون بروند باید کلید در جیب داشته باشند.

وی اظهار کرد: قفل‌های الکترونیکی با وجود اینکه تسهیلات لازم را برای مردم دارند، اما امکان هک‌شدن و نفوذ در شبکه آنها نیز وجود دارد. این مقام مسئول صنف قفل و لولا گفت: در سال‌های اخیر بازرگانان ایرانی در واردات این تجهیزات به کیفیت توجه داشته‌اند، اما به‏ طور کلی به دلیل اینکه این لوازم از قیمت پایینی برخودار هستند به جز موارد محدود شامل گارانتی نمی‌شوند.

نجارشریفی اضافه کرد: در برخی از محصولات این صنف چین دارای بازار انحصاری بوده به‏ طوری که عمده قفل و پیچ دنیا در اختیار این کشور است و کشور‌های دیگر توان رقابت با آنها را ندارند. وی در پایان یاد آورشد: در گذشته میخ مورد نیاز کشور نیز وارد می‌شد اما امروزه این محصول در داخل کشور تولید می‌شود و تنها میخ‌های فولادی وارداتی هستند. به طور کلی پیچ‌ها جای میخ‌ها را گرفته‌اند و مصرف میخ در مقایسه با سال های نه چندان دور به ‏شدت کاهش یافته است.

 


ثبت نظر

ارسال