در گفتگو با مهندس چیذری، مدیر فنی و عضو هیئت مدیره دیاکو کیش عنوان شد:

یونی‌وین؛ برای همه نسل‌ها و دوستدار محیط زیست

پنجره ایرانیان:گروه صنعتی دیاکوکیش یک گام بلند به سمت ارتقای کیفیت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی برداشته و با عرضه منظم پروفیل‌های تولیدشده توسط یکی از برندهای شناخته‌شده کشور ترکیه، محصولی برای همه نسل‌ها و دوستدار محیط زیست به بازار ایران عرضه کرده است.
  • جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 14:7

پروفیل یونی‌وین، به گفته مهندس چیذری، مدیر فنی و عضو هیئت مدیره شرکت دیاکوکیش از معدود پروفیل‌هایی است که بدون سرب تولید شده و در بازار ایران موجود است و به علت فرمولاسیون خاصی که در تولید این پروفیل به کاررفته، سطح این پروفیل ضد میکروب و باکتری است. این فعال صنعت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی درباره افزایش تعرفه واردات پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی معتقد است: این افزایش تنها رانتی است که در اختیار این همکاران قرار می‌گیرد تا بدون در نظر گرفتن حقوق مصرف‌کننده، پروفیل خود را هر کیفیتی را با قیمت بالا در بازار عرضه کنند. او بر این باور است که با توجه به آمار در دسترس، تولید داخلی به هیچ وجه جوابگوی نیاز داخلی نیست و جهت روشن شدن بیشتر موضوع قابل ذکراست که ظرفیت تولید تمامی خطوط تولید موجود در ایران به اندازه یکی از تولیدکنندگان مطرح اروپایی و یا ترک نیز نخواهد بود. چیذری می‌گوید: حمایت از تولید داخلی می‌توانست به صورت ارائه مشوق‌هایی برای برای بالا بردن ظرفیت تولید داخلی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای این صنعت باشد نه بالا بردن هزینه‌های رقابت و خالی کردن بازار از رقیبان با کیفیت که خود این موضوع در تقابل با سیاست‌های کلان در بحث بهینه‌سازی انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی است. گفتگوی پنجره ایرانیان با مدیر فنی و عضو هیئت مدیره شرکت دیاکوکیش نماینده انحصاری پروفیل‌های یونی‌وین‌ در ایران را بخوانید.

-------------------------------------------------------------------------------------------

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید:

  • هم اکنون چه محصولات و خدماتی شرکت دیاکوکیش عرضه می‌شود و با توجه به انتظارات مشتریان، درآینده چه محصولات و خدمات تازه‌ای برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اید؟

در حال حاضر شرکت یونی‌وین پروفیل‌های سری 54 سه محفظه، سری62 چهار محفظه و کشویی 2 ریل و همچنین سری 62 چهارمحفظه را به صورت لمینیت ارائه می‌کند. لازم به توضیح است کلیه پروفیل‌های کمکی مربوط به هریک از سری‌های نامبرده نیز در سبد کالایی یونی‌وین موجود است و در آینده‌ای بسیار نزدیک سری 66 شش محفظه نیز به مجموعه کالاهی یونی‌وین اضافه خواهد شد که ازنظر کیفی با سری 70 در سایر برندها قابل رقابت بوده و از لحاظ قیمت نزدیک به پروفیل‌های سری 60 می‌باشد.

  • دیاکوکیش به عنوان نماینده انحصاری پروفیل یونی‌وین در ایران تا چه میزان به حقوق مشتریان اهمیت می‌دهد؟

شعار و باور بنیادین شرکت مشتری‌مداری و رعایت حقوق مشتری بوده و خواهد بود و خود را در برابر کیفیت محصولات همواره متعهد می‌دانیم.

  • آیا پروفیل‌های یونی‌وین دوستدار محیط زیست بوده و مزیت ضدباکتری و ضد میکروبی پروفیل یونی‌وین به چه معناست؟

پروفیل یونی‌وین از معدود پروفیل‌هایی است که بدون سرب تولید شده و در بازار ایران موجود است. به علت فرمولاسیون خاصی که در تولید این پروفیل به کاررفته، سطح این پروفیل ضد میکروب و باکتری است که در بحث سلامت نیز از خواص این پروفیل می‌باشد.

  • در حال حاضر پروفیل‌های یونی‌وین به چه کشورهایی صادر می‌شود؟

پروفیل یونی‌وین به شرق اروپا و آسیای میانه و روسیه و برخی از کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و ایران صادر می‌شود.

  • نظرتان درباره افزایش تعرفه گمرکی پروفیل‌های وارداتی چیست؟

افزایش تعرفه گمرک به منظور حمایت از تولیید کنندگان داخلی صورت گرفته است  اما باید در نظر گرفته شود که حجم تولید داخلی بسیار کمتر از نیاز مشتریان بوده و مصرف کننده نهایی نیاز مبرمی به پروفیل های وارداتی دارد.

افزایش تعرفه گمرک موجب گران شدن قیمت ها شده و این امر لطمه سنگینی به مصرف کننده نهایی وارد می کند.

گران شدن قیمت ها مصرف کنندگان را از تعویض پنجره های قدیمی خود باز داشته و در نتیجه انرژی و سرمایه ملی به هدر می رود. لذا توصیه می‌شود برای حمایت از تولید کنندگان داخلی مشوق‌هایی برای بالا بردن حجم تولید این مجموعه‌ها در نظر گرفته شود . با بالا بردن حجم تولید داخلی و جذب سرمایه‌های خارجی آینده بهتری پیش روی این صنعت خواهد بود و مصرف کننده نهایی نیز هزینه کمتری را متقبل می‌شود.

  • برنامه شما برای گسترش فروش در سراسر کشور چیست و شرکت‌های علاقه‌مند برای دریافت نمایندگی فروش چه مراحلی را باید طی کنند؟

بهترین سیاست در مورد گسترش بازار تامین کالا با توجه به حجم درخواست و ارائه خدمات مناسب و به وقت می‌باشد. سیاست ما در جذب نماینده نیز در همین راستا می‌باشد و بر آن هستیم که با دوستانی همکاری کنیم که بتوانند مجری این سیاست باشند.

  • خدمات پس از فروش و ضمانت پروفیل‌های یونی‌وین به چه نحوی است؟ منظورتان از ارائه ضمانت‌نامه رسمی دیاکوکیش در قبال پروفیل‌های یونی‌وین چیست؟

ضمانت‌نامه دیاکوکیش نوعی اطمینان خاطر است که از طرف دیاکو کیش به مصرف‌کننده نهایی داده می‌شود و این آگاهی را می‌دهد که مصرف کننده نهایی پروفیلی با کیفیت مناسب را انتخاب کرده است.

  • کیفیت پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی یونی‌وین در برابر تابش مستقیم نور خورشید و تغییرات شدید آب و هوایی در شهرهای مختلف ایران چگونه است؟

به طور عمومی پروفیل یونی‌وین قابل استفاده در تمامی نقاط کشور می‌باشد و تا کنون نیز گزارشی مبنی بر تغییرات شدید در مقابل شرایط آب و هوایی کشور نداشته‌ایم.

  • توصیه شما به تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی در انتخاب پروفیل چیست و چه انتظاری از آنها دارید؟

البته همکاران ما در این صنعت آگاه هستند که تنها راز ماندگاری و پویایی این صنعت تولید با کیفیت بوده و انتخاب پروفیل نیز یکی از حلقه‌های ساخت و تولید با کیفیت محسوب می‌شود.

  • نحوه درخواست برای خرید محصولات و خدمات به صورت مستقیم باید صورت گیرد یا با واسطه و از طریق نمایندگان فروش شرکت؟

بخش فروش و بازرگانی ما در تمامی ساعات کاری پاسخگوی نیاز مشتریان و متقاضیان می‌باشد و متقاضیان می‌توانند مستقیما و یا از طریق نمایندگان ما نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند.

  • مشخصاً چه خدماتی را برای مشتریان خود از حیث خدمات فنی نظیر آموزش، بازبینی خطوط تولیدی مشتریان، ارائه خدمات پس از فروش در نظر گرفته‌اید که رضایت حداکثری مشتری را همواره با خود داشته باشید؟

ما همواره در کنار تولیدکنندگانی هستیم که از محصولات دیاکوکیش استفاده می‌کنند. بخش فنی ما بر آن است نا نیازهای مشتریان دیاکوکیش را در حد توان برآورده سازد و ما آمادگی خود را برای ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و فنی به همکاران اعلام می‌کنیم. بحث خدمات پس از فروش نیز از الزاماتی است که تولیدکنندگان طرف قرارداد ما می‌بایست به مشتریان خود ارائه کند و دیاکوکیش همواره در ارائه این خدمات در کنار مشتریان خود خواهد بود.

  • آیا محصولات عرضه شده به بازار ایران در مقایسه با محصولات عرضه شده در سایر بازارها از حیث کیفیت یکسان است یا متفاوت؟

کیفیت محصولاتی که توسط شرکت ما در ایران توزیع می‌شود، مناسب برای شرایط آب و هوایی ایران بوده و کیفیتی مناسب با قیمت را داراست.

  • با عنایت به انتظارات مشتریان برای دریافت به موقع اقلام درخواستی، چه تدابیری اندیشیده‌اید تا محصولات مورد نیاز مشتریان را در اسرع وقت در اختیارشان قراردهید؟

همکاران ما در بخش تحقیق و توسعه همواره گزارشات خود را به مدیریت شرکت داده‌اند تا بتوانند نسبت به تامین نیاز مشتریان و گسترش بازار بهترین تصمیمات را اخذ نمایند ودر همین راستا هم اکنون انبارهای دیاکو در شرق و غرب تهران شیراز و اصفهان مشهد و ساری در دسترس مشتریان می‌باشند.

  • وضعیت پروفیل‌های شرکت از حیث استانداردهای نظیر مقاومت در برابر فشار و نظایر آن چه مزایایی نسبت به سایر پروفیل‌های داخلی و خارجی دارد؟

پروفیل‌های یونی‌وین دررده پروفیل‌های اکونومیک بوده و با توجه به قیمت از کیفیت مناسبی برخوردار می‌باشند. تمامی محصولات یونی‌وین دارای استانداردهای کشور ترکیه بوده و آزمایشاتی که مستقیما توسط بخش کنترل کیفیت شرکت دیاکو انجام گرفته، را گذرانده‌اند.

  • از حیث رنگ‌بندی و حفظ کیفیت رنگ چه تدابیر و تهمیداتی را در نظر گرفته‌اید؟

رنگ پروفیل به صورت استاندارد سفید بوده ولی پروفیل‌های ما دارای تنوع در پروفیل‌های لمینیت می‌باشد که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

  • فکر می‌کنید برای استانداردسازی صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی چه اقداماتی باید انجام شود؟

از موثرترین اقدامات تجهیز آزمایشگاه‌های مربوط به این صنعت و تدوین ضوابط استاندارد به صورت روشن و اجباری برای واردکنندگان و تولیدکنندگان می‌باشد ولی موثرتر از آن ترویج فرهنگ استانداردسازی در بین تولیدکنندگان این صنعت خواهد بود.

  • چشم انداز بازار را چگونه می‌بینید و اگر نکته خاصی باقی مانده بفرمایید؟

در صورتی که تمامی دست اندرکاران این صنعت اعم از تولیدکنندگان پروفیل و واردکنندگان این محصول و همین‌طور تولیدکنندگان در و پنجره و تولید کنندگان شیشه‌های دو جداره و همینطور تأمین کنندگان یراق‌آلات و ملزومات در این صنعت بتوانند در کنار هم به تعاملی سازنده برسند، می‌شود آینده‌ای روشن را برای این صنعت متصور بود ودر غیر این صورت پیش‌بینی چشم‌اندازی خوب برای این صنعت امکان‌پذیر نمی باشد.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 80، خرداد ماه 1393


ثبت نظر

ارسال