تقلید ناصواب و غیرحرفه‌ای از ابتکار پنجره ایرانیان

امیر شیری در جدیدترین شماره ماهنامه پنجره ایرانیان با گلایه از تقلید برخی از سایت‌ها و نشریه‌ها از مطالب سایت و ماهنامه پنجره ایرانیان اعلام کرد:پنجره ایرانیان،یکی است ونمونه مشابه ندارد.
  • یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 12:15

 سلام بر همه تلاشگران صنعت در و پنجره ایران

 

اجازه دهیم صادقانه با همگان از یک بیماری در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران سخت بگویم، بیماری تقلید و کپی‌برداری‌های ناصواب و ناشیانه از ابتکار و خلاقیت‌های پنجره ایرانیان که خود مشتی است خروار از رنجی که کل صنعت می‌برد و همگان از آن گلایه داریم. سخن این است که آگهی‌نامه‌ها خود را ماهنامه معرفی می‌کنند، بی‌آنکه مجوز رسمی فعالیت داشته باشند، درد اینجاست که چون سایت رسمی پنجره ایرانیان، فعالیت خود را با هدف اطلاع‌رسانی شفاف آغاز کرد، برخی‌ها هم به بیماری تقلید افتادند و خود را بی‌انکه تلاشی صادقانه و حرفه‌ای داشته‌ باشند، رسانه خبری جا زده‌اند و طنز تلخ ماجرا این است که حتی مطالب و محتوای اختصاصی پنجره ایرانیان را کپی کرده و به نام خویش بازنشر می‌دهند! افسوس که در واکنش به انتقاد پنجره ایرانیان نسبت به این تقلید ناصواب و غیرحرفه‌ای خود را همکار و همقطار با پنجره‌ایرانیان می‌دانند و می‌گویند هدف‌شان خدمت است و اطلاع‌رسانی بیشتر و حرفه‌ای‌تر!

البته این رفتارها و تقلید‌ها نمی‌تواند ضامن بقا و حیات ایشان باشد و پنجره ایرانیان، هرگز دست از تلاش و ابتکار برنخواهد داشت و یقین دارد که رقابت ناسالم و اقدام‌های نسنجیده به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و آرزوی ما این است که دوستان اگر ادعای رقابت سالم دارند، به الزامات و قواعد بازی رقابت هم تن بدهند. سخن کوتاه با همه شما همراهان همیشگی و صادق پنجره ایرانیان تنها در یک جمله خلاصه می‌کنیم که:

پنجره ایرانیان، یکی است و نمونه مشابه ندارد

نشریه پنجره ایرانیان، سال هشتم، شماره 85،آبان ماه 1393

 




نظرات

فرخ ظفر فرخی

متاسفانه این برنامه توسط کسانی صورت می پذیرد که به جای ایده پردازی، ایده دزدی می کنن. ولی نباید فراموش کرد تقلید از یک کار با ارزش صرفا تصویری کاریکاتور گونه ارائه خواهد داد و چیزی از اصل اثر نه تنها کم نخواهد کرد که هیچ، اعتبار آنها را نیز از بین خواهد برد. کرفت مولر ایران

علي نورى-اراك

به نظر بنده اين معضلى شده كه همه ماازان رنج ميبريم ودرهمه اصناف وجودداره ومادست چينى هاروازپشت بستيم اميدوارم روزي برسه كه براى خلق يك اثراين افرادبه جاى چشماشون ازفكرشون كمك بگيرن.

ثبت نظر

ارسال