تلاش برای ارتقای کیفیت با هزینه‌های سنگین

  • پنجشنبه 1 فروردین 1392

سال 1391 با همه فراز و نشیب‌ها به خط پایان رسید و سال جدید با فرصت‌ها و دشواری‌های احتمالی پیش‌روی همه است. البته انتظار بسیار فعالان اقتصادی کشور در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده بود، به دلیل بالارفتن هزینه‌های تولید و مساعد نبودن فضای کسب و کار محقق نشد و همه به انتظار سالی با بازده و ثبات اقتصادی بیشتر و برداشتن موانع پیش روی کسب و کار توام با رقابت تلاش دارند تا کیفیت را ارتقا ببخشند. بدیهی است که مدیران شرکت‌ها، مهندسان، کارشناسان و فعالان اقتصادی در صنعت ساختمان ایران و به طور مشخص فعالان صنعت در و پنجره  ایران هم در سالی که به خط پایان رسید با مشکلات و مسایلی در فضای کسب و کار خود مواجه شده و این احتمال را هم نباید از نظر دور بدانند که ممکن است سال جدید هم رقابت سخت‌تر شود. اجازه می‌خواهم به واسطه پایان سال 1391 و آغاز سال جدید و فرارسیدن بهاری دیگر به چند نکته اشاره شود:

یکم: خیلی شفاف و صادقانه باید اشاره کرد که در سالی که گذشت، هزینه انتشار نشریه پنجره‌ایرانیان به عنوان نشریه مرجع در صنعت در و پنجره و بهینه‌سازی مصرف انرژی بیش از حد انتظار و تحمل افزایش یافت. بخشی از این افزایش هزینه ناشی از صعود سرسام‌آور قیمت کاغذ به دلیل نوسان نرخ ارز بود، به نحوی که حتی در مواقعی هم که نرخ ارز به صورت موقت و مقطعی کاهش پیدا کرد، قیمت کاغذ نه تنها به تناسب کاهش نرخ ارز پایین نیامد، بلکه در مقاطعی قیمت به دلیل کمبود کاغذ مورد نیاز که وارداتی هم هست، مسیر افزایش قیمت را طی کرد. افزون بر این با درنظر گرفتن هزینه‌های دیگر بدیهی بود که قیمت تمام شده یک نشریه تمام رنگی، حرفه‌ای، با کاغذ با کیفیت متناسب با نیاز این صنعت بسیار دشوار و پرهزینه بود. تا آنجا که فشار هزینه‌ها باعث شد تا برخی از شماره‌های نشریه در سالی که گذشت با قیمت سربه‌سر منتشر شود. اما خدای بزرگ را شاکریم که در سالی که هزینه تولید و انتشار نشریه بسیار بالارفت و خیلی از نشریات را با مشکلاتی مواجه ساخت، نشریه پنجره ایرانیان به هیچ عنوان حاضر با افت سطح کیفیت خود نشد که بازهم در جاده ارتقای کیفیت گام برداشت و مهم‌تر اینکه نه تنها در منابع درآمدی نشریه از جمله تعرفه آگهی‌ها تغییر محسوسی ایجاد نشد، بلکه با اضافه شدن بخش‌های دیگر به ساختار محتوایی نشریه و ارائه خدمات دیگر تلاش مضاعفی صورت گرفت تا خواسته‌ها و مطالبات فعالان صنعت دروپنجره ایران و رسالت و اهداف از پیش طراحی شده از سوی همکاران نشریه در بخش‌های مهتلف جدی‌تر دنبال شود.

دوم: بسیار ساده و صمیمانه باید گفت تداوم روند انتشار نشریه پنجره‌ایرانیان به توجه به پیش‌بینی‌ها از افزایش هزینه‌ها در سال پیش‌رو سخت‌تر و پیچیده‌تر از سال‌های گذشته است. به ویژه‌اینکه تلاش بر این است تا تحولات در ساختار نشریه برای کاستن از هزینه‌ها در راستای ارائه نشریه‌ای با کیفیت‌تر از گذشته صورت گیرد و نه کاستن از بخش‌های مختلف. از این جهت برنامه طراحی شده برای سال آینده و عبور از دست‌اندازها و دشواری‌های هزینه‌ها بر چند محور اساسی استوار است. نخست ضرورت افزایش تعرفه آگهی‌ها به نحوی به بتوان دستکم 30 درصد از فشار هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت کاغذ و سایر هزینه‌ها از جمله حقوق و مزایای همکاران، هزینه چاپ، توزیع و ... را جبران کرد. البته اینکه تعرفه جدید آگهی‌ها در سال 1392 به چه میزان افزایش خواهد یافت، در شماره آینده به صورت شفاف و با محاسبه دقیق هزینه‌ها و احتمالات مطرح در خصوص ماه‌های سال جدید اعلام خواهد شد با این توضیح که همه فعالان صنعت در و پنجره ایران به خوبی با افزایش میزان هزینه‌ها و قیمت‌ها در یک سال گذشته آگاهی دارند. محور دوم تحول در نشریه به تغییراتی تازه هم در نشریه و هم در وب سایت پنجره ایرانیان با هدف ارائه خدمات بهتر با مطالب متنوع‌تر برمی‌گردد. در این اصلاح ساختار، تلاش داریم تا با درنظر گرفتن خواسته‌ها و انتقادها و پیشنهادهای مطرح شده در یک سال اخیر، بازهم تلاش خود را دوچندان سازیم و رضایت حداکثری همگان را فراهم آوریم. جزییات این تحول را گام به گام با شما همراهان همیشه گرانقدر در میان خواهیم گذاشت اما این خواسته همکاران و خدمتگذاران شما در پنجره ایرانیان است که با مراجعه به وب سایت نشریه، به صورت آن‌لاین راهنمای ما باشید.

سخن پایانی اینکه با خسته نباشید به همه کارآفرینان و فعالان اقتصادی صنعت در وپنجره ایران و مبتکران و مدیران خلاق و آینده‌نگر به واسطه یک سال تلاش و تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و آرزوی سربلندی و موفقیت برای همگان، دقت در این نکته مهم ضرورت دارد که راه‌های بسیاری را باید در این ناهمواری ها پیمود و هرگز از پانیستاد که مردان روزگار به همت بلندشان در جاده موفقیت گام برمی‌دارند. عیدتان مبارک و سال‌نو بر همگان فرخنده باد.

امیر شیری

ماهنامه پنجره ایرانیان – شماره65-اسفند 91

 


ثبت نظر

ارسال