تاسیس مرکز ارتقاء فناوری برای رقابت‌پذیر کردن صنعت کشور

پنجره ایرانیان: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در زمینه فناوری از سایر کشورها بسیار عقب مانده ‏ایم گفت: بدون فناوری نمی‌توان صنعت را رقابت‌پذیر کرد و باید مرکزی برای ارتقاء فناوری ایجاد شود.
  • سه شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 11:7

به گزارش شبکه اطلاع رسانی شاتا، محمدرضا نعمت ‏زاده در مراسم نکوداشت و تجلیل از خدمات هیأت رئیسه اتاق ایران در مشهد مقدس اظهار داشت: در کشور دانشگاه ‏های بسیار خوبی وجود دارد، اما در زمینه فناوری از سایر کشورها بسیار عقب مانده ‏ایم.
وی گفت: بدون فناوری نمی‌توان صنعت را رقابت‌پذیر کرد و باید مرکزی برای ارتقاء فناوری ایجاد شود.
وزیرصنعت، معدن وتجارت با اشاره به اهمیت سهم کارآفرینان و فعالان اقتصادی در توسعه کشور افزود: هر کدام از اعضای تشکل‌های خصوصی سهم بارزی در توسعه و نیز تامین نیازهای کشور دارند و هر چه این نقش قوی‏تر باشد بیشتر قابل تقدیر است.
وی تاکید کرد: اتاق‌ها قدرت بسیاری دارند و قانون نیز اختیارت بسیاری برای اتاق‌ها در نظر گرفته که روسای اتاق ها باید از این فرصت در جهت رشد اقتصادی استفاده کنند.
نعمت‏ زاده با بیان اینکه تاکید سیاست‏ های اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد درون زا و برون‏ نگر است, بیان داشت: با توجه به موفقیت به وجود آمده در عرصه دیپلماسی باید از شرایط موجود برای حمایت از تولید و تولیدکنندگان استفاده کنیم.
وزیر صنعت، معد ن و تجارت افزود: با توجه  به تدوین سند چشم انداز 20 ساله و عقب ماندگی از برنامه، باید با استفاده از ظرفیت‏ های دولتی و بخش خصوصی، برای دستیابی به اهداف این سند تلاش کرد.
وی اظهار داشت: ایران کشوری بکر و با توانمندی ‏های بالا در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات است و باید از این ظرفیت ‏ها استفاده بهینه شود.
نعمت زاده افزود: اگر برنامه‌ای برای اتاق‌های بازرگانی بریزیم و اتاق ایران نیز به عنوان هماهنگ کننده وارد عمل شود می‌توان رشد مضاعفی را نصیب جامعه اسلامی کرد.


ثبت نظر

ارسال