در دیدار وزیران صنعت ایران و عراق؛

تهران و بغداد بر سر طراحی و ساخت شهرک‌های صنعتی در عراق توافق کردند

پنجره‌ایرانیان؛ در جریان دیدار وزیر صنعت ، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق، دو طرف بر سر طراحی و ساخت شهرک‌های صنعتی در برخی استان‌های عراق توافق کردند.
  • سه شنبه 26 بهمن 1395

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده که در بغداد بسر می‌برد، روز دوشنبه در دیدار با محمد شیاع السودانی همتای عراقی خود گفت: شهرک‌های صنعتی این فرصت را برای سرمایه‌گذاران عراقی فراهم می‌کند که در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایران 750 شهرک صنعتی وجود دارد که در آن بیش از 40 هزار واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارند، افزود: در این خصوص، آماده‌ایم چند شهرک صنعتی نمونه در عراق احداث کنیم.

نعمت زاده همچنین بر تمایل ایران به سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، فناوری و تأمین ماشین‌آلات تولیدی در عراق تأکید کرد.

در این دیدار محمد شیاع السودانی وزیر کار و امور اجتماعی عراق که هم‌زمان سرپرست وزارت صنایع و معادن این کشور است، گفت: ساخت شهرک‌های صنعتی از اولویت‌های وزارت صنایع و معادن عراق است و با توجه به تجربیات ایران در ساخت این شهرک‌ها، عراق تمایل دارد با جمهوری اسلامی ایران در این خصوص همکاری کند.

وی افزود: برای این منظور سه استان هم‌مرز با ایران، یعنی نیسان، بصره و واسط را برای اجرای پروژه ساخت شهرک‌های صنعتی اختصاص داده‌ایم.

وزیران صنایع و معادن ایران و عراق در پایان این دیدار در یک کنفرانس خبری مشترک تأکید کردند که بر سر ساخت شهرک‌های صنعتی در عراق توسط شرکت‌های ایرانی به توافق رسیده‌اند.

وزیر صنایع و معادن و تجارت ایران بامداد امروز (دوشنبه) برای شرکت در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد که از دیروز (یکشنبه) کار خود را آغاز کرده، وارد بغداد شد.

وی پیش‌ازاین، صبح امروز با سلمان الجمیلی وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت تجارت عراق نیز دیدار و گفت وگو کرد.


ثبت نظر

ارسال