تدوین برنامه استفاده از فناوری نانو در صنعت انرژی کشورمان

پنجره‌ایرانیان: متخصصان و کارشناسان داخلی برنامه استفاده از فناوری‌های نانو را در صنعت انرژی کشور تدوین می‌کنند.
  • سه شنبه 29 فروردین 1396 ساعت 9:21

به گزارش روزنامه اطلاعات، در جریان پنجمین کنفرانس تخصصی فناوری نانو در صنعت برق و انرژی که از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت امسال در پژوهشگاه نیروی تهران برپا خواهد شد، این برنامه مهم موردبحث قرار گیرد.

نسترن ریاحی دبیر اجرایی این کنفرانس، گفت: مشکلات به وجود آمده در مورد تشدید ریزگردها و آلایندگی‌های زیست‌محیطی در مناطق جنوبی کشور استفاده از ایده‌های نو در حل این مشکل را ضروری کرده است.

وی گفت: فناوری نانو در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع برق و انرژی و همچنین در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و حل مشکلات ریزگردها در مناطق جنوب کشور از عمده محورهای اصلی این کنفرانس است که در پنج نشست کلیدی و تخصصی با محورهای مذکور موردبررسی قرار می‌گیرند.

ریاحی تصریح کرد: این کنفرانس با اهداف تجاری‌سازی فناوری نانو در صنعت برق و انرژی، آینده‌نگاری فناوری نانو در صنعت برق و انرژی، فناوری نانو، نوآوری و خلاقیت در صنعت برق و انرژی، توسعه کاربردهای جدید فناوری نانو در صنعت برق و انرژی، واکاوی نقاط قوت و ضعف فناوران نانو در حوزه برق و انرژی، تشویق پژوهشگران حوزه نانو برای فعالیت درزمینه‌های برق و انرژی، ایجاد فرصت‌ها و رفع چالش‌های به‌کارگیری فناوری نانو در صنعت برق و انرژی و تسهیل ارتباط و تبادل دانش میان فناوران حوزه نانو و بهره‌برداران حوزه برق و انرژی برگزار می‌شود.


ثبت نظر

ارسال