مدیرعامل آلومینای ایران: برآیند پنل‌های تخصصی به دستگاه‌های سیاست‌گذار منتقل شود

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینای ایران پیشنهاد کرد از دل پنل‌های تخصصی یک نظر مشخص به دستگاه‌های سیاست‌گذار مثل ایمیدرو منتقل شود؛ یعنی این نشست ها و گفتگوها یک خروجی اجرایی داشته باشد.
  • سه شنبه 23 دی 1399 ساعت 12:50

به گزارش دنیای اقتصاد، تورج زارع در پنل تخصصی «مروری بر صنعت آلومینیوم کشور» که در سومین همایش و نمایشگاه فلزات غیرآهنی برگزار شد، گفت: ما ۷۷۰ هزار تن ظرفیت تولید آلومینیوممان است و یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم نیاز داریم، البته بازار آلومینا تا‌ سال‌های سال در کشور ما مستحکم است؛ اما باید کار اساسی و مطمئنی برای سرمایه‌گذاری در حوزه آلومینا انجام شود.

زارع افزود: پتانسیل‌های تولید آلومینا در کشور بالاست مثل نیروی انسانی و انرژی و خود «جاجرم» هم ظرفیت بالایی دارد و به دلیل دانشی که در آنجا وجود دارد بسیار ویژه است.

او با بیان اینکه یک ذخیره ۶۰ تا‌ ۷۰ میلیون تنی وجود دارد که ۱۵ میلیون تن آن استخراج شده است، گفت: بحث دانش در تولید آلومینا بسیار مهم است. الان با چینی‌ها کار می‌کنیم، ما تفکرمان این است که مطالعات را کامل انجام دهیم و این کار را در حوزه جاجرم انجام می‌دهیم. همچنین در حوزه زاگرس بوکسیت‌های بسیار خوبی داریم که ایمیدرو باید پهنه‌ای را در آنجا تامین کند. البته هزینه حمل خود بوکسیت بسیار بالاست، بنابراین فعلا در بازاری که موجود است و شرایطی که وجود دارد باید تمرکزمان بیشتر بر بوکسیت‌های خودمان باشد. ما می‌توانیم بخش قابل‌توجهی از آلومینای موردنیازمان را در داخل تولید کنیم.

زارع اعلام کرد: با اکتشافات انجام شده طی پنج سال اخیر، میزان ذخایر بوکسیت سخت (دیاسپوری) شرکت آلومینیوم جاجرم از هفت میلیون تن به 37 میلیون تن افزایش یافته است که با توجه به ذخایر پیش‌بینی شده، توانایی تامین بوکسیت موردنیاز طرح‌های توسعه این مجتمع را داریم.

زارع در پایان اظهار داشت: بازار آلومینا تا سال‌ها در کشور پابرجا بوده و سرمایه‌گذاری در این حوزه قابل‌اطمینان است. باید به تولید با پتانسیل‌های پایین معتقد باشیم. سالانه 300 هزار تن در سه معدن در استان یزد بوکسیت تولید می‌شود.

 


ثبت نظر

ارسال