جهش ۷۰ درصدی تولید آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ طبق اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولید شمش آلومینیوم در پنج ماه ابتدای امسال رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
  • یکشنبه 16 شهریور 1399 ساعت 11:46

به گزارش ایسنا، با توجه به هدف‌گذاری تولید این فلز استراتژیک در برنامه‌های توسعه کشور، تولید این محصول از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در واحدهای آلومینیوم‌سازی، حدود ۱۷۵ هزار تن بوده که در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشد تولید ۷۰ درصدی این محصول دارد.

تولید این محصول به تفکیک واحدهای تولیدکننده آلومینیوم در کشور شامل شرکت آلومینیوم ایران با تولید بیش از ۸۰ هزار تن رشدی معادل شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است این رقم برای شرکت المهدی و هرمزال بیش از ۶۶ هزار تن با رشدی معادل ۱۶۰ درصد است.

در همین راستا شرکت آلومینای ایران با راه‌اندازی واحد شمش طی یک سال اخیر، در مدت مذکور بیش از 9000 تن تولید داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۷ درصد رشد تولید داشته است.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل رشد تولیدات در این بخش، ورود ظرفیت‌های جدید به مدار تولید است که در ابتدای امسال آلومینیوم جنوب به‌عنوان بزرگ‌ترین، مجهزترین و کامل‌ترین خط تولید این فلز در کشور اضافه شده است که تاکنون با ورود ۶۴ دیگ به مدار تولید، حدود ۲۳ هزارتن تولید داشته است.


ثبت نظر

ارسال