سرقت ۲۷ تن پودر آلومینیوم از گمرک به شیوه اضافه‌بار!

پنجره‌ایرانیان؛ فرمانده یگان حفاظت از بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری از کشف محموله سرقتی پودر آلومینیوم به وزن ۲۷ تن در بندر امام به شیوه اضافه‌بار خبر داد.
  • چهارشنبه 12 شهریور 1399 ساعت 15:43

به گزارش ایسنا، سرهنگ جعفر اطمانی با اعلام خبر کشف محموله سرقتی پودر آلومینیوم در بندر امام (ره) اظهار کرد: در پی گزارش فعالان اقتصادی درباره احتمال کسری بار و سرقت محموله‌های وارداتی از انبارهای بنادر، موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار مأموران یگان حفاظت بندر امام خوزستان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت از بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد تعدادی از رانندگان کامیون‌های باری با هماهنگی برخی کارکنان فعال در زمینه واردات و صادرات کالا پس از طی تمامی مراحل مربوط به خروج کالا از گمرک به شیوه اضافه‌بار، اقدام به سرقت از محموله‌ها می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، تیمی از ماموران زبده یگان حفاظت بنادر و دریانوردی به‌منظور شناسایی و دستگیری سارقان دست‌به‌کار شده و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی با هماهنگی مقامات قضائی در یک اقدام غافلگیرانه سه دستگاه کامیون را شناسایی و توقیف کردند.

وی تصریح کرد: با انجام باسکول مجدد و مطابقت وزن محموله با اسناد و مدارک مربوطه محرز شد که هر کامیون 9 تن بار اضافه و درمجموع 27 تن بار سرقتی از نوع پودر آلومینیوم دارند که کشف و ضبط شد.

به گفته اطمانی، در این رابطه سه نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند همچنین پیگیری لازم برای دستگیری سایر همدستان این متهمان ادامه دارد.


ثبت نظر

ارسال