تاثیر انفجار بیروت بر مصرف آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ انفجار بیروت تقاضا برای فلز آلومینیوم و شیشه را افزایش داده است.
  • چهارشنبه 12 شهریور 1399 ساعت 15:39

به گزارش فلزات آنلاین، انفجار بیروت که در اوایل ماه آگوست رخ داد، بسیاری از پنجره‌ها و در‌ها را در چند کیلومتری این بندر از بین برد. به گفته‌ وزیر صنعت لبنان، پس‌ازاین فاجعه تقاضا برای شیشه و آلومینیوم افزایش یافته است.

متاسفانه این اتفاق با افزایش بی‌رویه قیمت آلومینیوم همراه بوده و لذا با توجه به افزایش قیمت این فلز، بسیاری از ساکنین ساختمان‌ها در بیروت هنوز نتوانسته‌اند در و یا پنجره‌ خود را جایگزین کنند. بسیاری از خانه‌ها هنوز بدون دروپنجره است و حتی سقف برخی از ساختمان‌ها هنوز باز است.

یکی از مشکلاتی که دست‌اندرکاران صنعت دروپنجره‌سازی در بیروت با آن دست‌به‌گریبان هستند، کمبود فلز آلومینیوم و گرانی آن است. تولیدکنندگان تا چند هفته از موجودی انبار استفاده کردند اما به ادعای آن‌ها، انبار موجودی این فلز خالی شده است و نیاز به آلومینیوم به‌منظور جبران خسارت ضروری است.

درنهایت برای رفع مشکل کمبود آلومینیوم، تجار مجبور به واردات آلومینیوم هستند اما به نظر می‌رسد با توجه کمبود نقدینگی در این کشور به دلیل بحران مالی به وجود آمده و همچنین افزایش قیمت این فلز، نتوانند آلومینیوم موردنیاز برای جبران خسارت ناشی از انفجار را وارد کنند!


ثبت نظر

ارسال