بهره‌برداری آلومینیوم جنوب از اقدامات اساسی در سال جهش تولید

پنجره‌ایرانیان؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اقدامات اساسی حوزه صنایع معدنی کشور که مراحل تکمیل خود را می‌گذراند، توسعه صنایع آلومینیوم است و راه‌اندازی واحد بزرگ آلومینیوم جنوب (سالکو) در شهرستان لامرد فارس از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه در سال جهش تولید است.
  • چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 ساعت 12:55

به گزارش شاتا، داریوش اسماعیلی افزود: پیش‌ازاین میزان تولید آلومینیوم در کشور حدود ۴۱۰ هزار تن بود که با ورود این واحد به چرخه تولید و بهره‌برداری رسمی از آن، حجم تولید آلومینیوم کشور به حدود 875 هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: افتتاح این طرح که انتهای این هفته انجام می‌شود، یکی از اقدامات بزرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه صنعت آلومینیوم و البته تکمیل زنجیره‌ای فلزات اساسی در این حوزه است.

اسماعیلی اعلام کرد: این واحد که زمینه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم بالا و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می‌آورد در اولویت تأمین مواد اولیه در بخش معادن قرار دارد و سعی خواهیم کرد در این خصوص اقدامات موثری برای خودکفایی و قطع وابستگی انجام دهیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی در خصوص دستور ویژه رئیس‌جمهور برای واگذاری برخی از شرکت‌های دولتی توضیح داد: موارد مدنظر از طریق سازمان خصوصی‌سازی در حال انجام است و مقررشده بخشی از سهام شرکت ملی مس که در اختیار دولت است در قالب برنامه خصوصی‌سازی واگذار شود.

اسماعیلی تصریح کرد: از مهم‌ترین مواردی که در حوزه معادن و صنایع معدنی برای سال جدید پیش‌بینی شده است، موضوع واگذاری معدن سنگ‌آهن سنگان و همه معادنی است که در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار دارد و همچنین گواهی کشف‌هایی که در اختیار سازمان زمین‌شناسی می‌باشند.


ثبت نظر

ارسال