عرضه بیلت آلیاژی نگین آلومینیوم گلپایگان در بورس کالا

پنجره‌ایرانیان؛ بیلت آلیاژی شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان، در بورس کالای ایران عرضه شد.
  • سه شنبه 10 دی 1398 ساعت 11:10

دومین عرضه بیلت آلومینیوم این شرکت در بورس کالا هم‌زمان با عرضه بیلت ایرالکو در اول دی‌ماه صورت گرفت. نکته جالب آنجا بود که برای 200 تن بیلت ایرالکو مشتری نبود ولی از 100 تن بیلت عرضه‌شده توسط شرکت نگین آلومینیوم گلپایگان 20 تن به فروش رفت. این اولین بار در تاریخ بورس کالا بود که بیلتی به‌جز بیلت ایرالکو عرضه شد و معامله شد. عرضه محصولات مشابه در بورس کالا ضمن شفاف‌سازی قیمت‌ها سبب ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان چه در بحث قیمتی و چه کیفیتی خواهد شد. شرکت‌های زیادی در کشور بیلت آلومینیوم آلیاژی تولید می‌کنند که خوراک کارخانه‌های تولید پروفیل آلومینیوم است ولی تاکنون تنها دو شرکت ایرالکو و صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان بیلت خود را در بورس کالا عرضه کرده‌اند.

شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان از شرکت‌های پیشرو در صنعت آلومینیوم، ازجمله تولید شمش‌های آلیاژی، نیم‌کره‌های صنعتی و تولید بیلت آلومینیومی است. این شرکت که از مدیران و پرسنل جوان، خلاق و کارآفرین بهره‌مند ‌است توانست در مدت‌زمان کوتاهی انحصار بیلت آلومینیومی در بورس را پس از سال‌ها از ایرالکو بگیرد؛ به‌گونه‌ای که در عرضه اول دی 1398 مشتریان ترجیح دادن به‌جای بیلت ایرالکو، بیلت تولیدی صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان را خریداری کنند. این موضوع گامی مثبت در صنعت پروفیل آلومینیومی محسوب می‌شود چراکه صنعت پروفیل سال‌ها است از انحصار عرضه بیلت در بورس کالا متضرر شده و این انحصار همیشه باعث ایجاد رانت، افزایش قیمت‌ها و ایجاد حباب‌های بزرگ در بازار آزاد این محصول شده است.

صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان از جدیدترین خطوط تولید بیلت آلومینیوم برخوردار است و بر تولید این محصول تمرکز کرده است. همچنین این شرکت با توجه به سابقه درخشان در تولید آلیاژهای آلومینیومی، ظرفیت بالایی برای تولید بیلت‌های آلیاژی با طول‌های مختلف دارد. لذا به سایر مصرف‌کنندگان این محصول پیشنهاد می‌شود حداقل یک‌بار محصولات این شرکت را تست کنند.

گفتنی است، در صورت نیاز جهت تست این محصول، کارخانه محموله تست را به‌صورت تحویل درب کارخانه خریدار به فروش می‌رساند.

 


ثبت نظر

ارسال