کاهش تولید آلومینیوم Shanxi به دلیل مقررات زیست‌محیطی چین

پنجره‌ایرانیان؛ با مقررات سخت‌گیرانه زیست‌محیطی، استان Shanxi چین، یکی از مناطق کلیدی در زمینه تولید آلومینیوم، از ابتدای سال تا پایان ماه آگوست 530 هزار تن آلومینیوم اولیه تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افت داشت؛ همچنین تولید ماه آگوست این استان با کاهش 25 درصدی نسبت به آگوست سال گذشته به 70 هزار تن رسید.
  • یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 13:7

به گزارش فلزات آنلاین و به نقل از S&P Global Platts، طبق داده‌های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، استان Shanxi در نظر دارد 1.1 میلیون تن آلومینیوم در سال 2019 تولید کند که تولید ژانویه تا آگوست توانسته 48 درصد این هدف را پوشش دهد. کاهش تولید داخلی و کمبود شمش ناشی از آن، از قیمت آلومینیوم چین حمایت کرده است؛ قیمت آتی آلومینیوم در بورس شانگهای برای تحویل در ماه نوامبر 2019 در جمعه گذشته (20 سپتامبر) در 14 هزار و 225 یوان (معادل تقریبا 2 هزار و 6 دلار) بر تن بسته شد که نسبت به قیمت 13 هزار و 855 یوان بر تنی همین معاملات در ماه آگوست افزایش داشت.

یک شرکت دولتی تحقیقاتی فلزات به نام Beijing Antaike اعلام کرد که کمبود بوکسیت در Shanxi به بخش داخلی آلومینیوم آسیب زده است که این کمبود از سال 2018 شدیدتر نیز شده است. تحلیل‌گران چینی اعلام کردند که برنامه آسمان آبی پاک این کشور از ماه مارس معدن‌کاری در این استان را تحت تاثیر قرار داده است و معدن‌هایی که قوانین زیست‌محیطی دولتی را رعایت نمی‌کردند برای تغییرات بسته شدند. در ماه آگوست، بازرسان محیط‌زیست در این استان فعالیت سخت‌گیرانه‌ای را از سر گرفتند و بخش معدن را تحت تاثیر قرار دادند.

شورای ایالتی چین در نظر دارد تا این آشفتگی بخش معدن‌کاری بوکسیت را سامان دهد و از طریق اعمال ممنوعیت برای پروژه‌های جدید صرفا آلومینا با معدن‌کاری غیرقانونی مقابله کند. در راستای اهداف دولت در خصوص تولید محصولات پایین‌دستی آلومینیوم با ارزش‌افزوده بیشتر، این سازمان فقط به پروژه‌های یکپارچه (شامل بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم، ذوب و فرآوری) اجازه فعالیت می‌‌دهد.

پیش‌بینی شده است که با توجه به قوانین سخت‌گیرانه محیط‌زیستی داخلی چین، کسری آلومینیوم اولیه این کشور از 180 هزار تن در سال 2018 افزایش یابد و به یک‌میلیون تا 1.25 میلیون تن در سال 2019 برسد.


ثبت نظر

ارسال