۶۰ شرکت زیرمجموعه شمش در جاجرم قابل‌راه‌اندازی است

پنجره‌ایرانیان؛ فرماندار جاجرم گفت: تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع پایین‌دستی آلومینا یکی از نیازهای بخش تولید و رونق اقتصادی در این شهرستان است و در این زمینه 60 شرکت برای ایجاد واحدهای پایین‌دستی صنعت شمش قابل‌راه‌اندازی است.
  • یکشنبه 25 فروردین 1398 ساعت 12:32

به گزارش ماین نیوز، رضا آذری اظهار داشت: ایجاد صنایع پایین‌دستی آلومینا در این شهرستان در اولویت ما است و تلاش داریم تا برای افزایش ارزش‌افزوده، زنجیره تولید صنایع بزرگ تکمیل شود.

وی تصریح کرد: آلومینای ایران به‌عنوان کارخانه مادر در شهرستان جاجرم فرصتی است تا صنایع دیگر به‌عنوان صنایع پایین‌دستی ایجاد شود.

فرماندار جاجرم خاطرنشان کرد: نخستین شمش آلومینا سال گذشته تولید و بهره‌برداری شد و امید است افتتاح این واحد مهم، بهار امسال محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، تولید پایه کاتالیست آلومینا مورداستفاده در صنعت نفت و گاز، تولید سولفات آلومینیوم از هیدرات مورداستفاده در صنعت تصفیه آب و فاضلاب، تولید نانو آلومینا مورداستفاده در صنایع نفت و گاز، تولید آهک هیدراته موردنیاز در صنایع شیمیایی، ظرف چینی، شیشه و سیمان ازجمله صنایع پایین‌دستی شرکت آلومینا است که می‌تواند ایجاد شود.

مجتمع آلومینای جاجرم در 150 کیلومتری جنوب بجنورد و 5 کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع شده است که در سال 1375 به بهره‌برداری رسید.

 

 


ثبت نظر

ارسال