ارتقای چهار پله‌ای رتبه ایران در تولید آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رتبه ١٨ایران در تولید آلومینیوم جهان، اظهار کرد: با افتتاح کارخانه آلومینیوم لامرد، رتبه ایران به ١٤ارتقا می‌یابد.
  • سه شنبه 7 اسفند 1397 ساعت 11:25

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی چهارشنبه اول اسفند در بازدید از کارخانه آلومینیوم لامرد، این طرح را موتور محرک توسعه اقتصادی بسیاری از صنایع کشور دانست که در فاز نخست آن تولید ٣٠٠ هزار تن شمش آلومینیوم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این کارخانه، افزود: عملیات اجرایی کارخانه آلومینیوم لامرد با اعتبار یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلاری و سرمایه‌گذاری مستقیم در حال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور در برنامه ششم ٨٠٠ هزار تن است، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی فاز‌های جدید، هدف‌گذاری دولت بیشتر از این رقم و معادل یک و نیم میلیون تن خواهد بود.

رحمانی با یادآوری این موضوع که ایران در تولید فولاد جلوتر از کشور‌های ایتالیا و فرانسه است، گفت: در فولاد رتبه دهم دنیا و در تولید مس نیز با اجرای پروژه‌های جدید در جمع ١٠ کشور تولیدکننده مس قرار خواهیم گرفت.

به گفته وی، کارخانه ذوب آلومینیوم جنوب چهارمین کارخانه تولید آلومینیوم در کشور و بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم و آنود در خاورمیانه است و چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در دو شیفت کاری در حال تکمیل این کارخانه هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: مقرر شده که کارخانه آلومینیوم لامرد در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد و یک هزار و ۲۰۰ نفر در فاز اول آن مشغول به کار شوند.


ثبت نظر

ارسال