پنجره‌ای هوشمند که با گرم شدن هوا باز می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ اخیرا پنجره هوشمند جدیدی طراحی و ساخته شده است که به کمک یک سنسور داخلی میزان درجه هوا را تشخیص داده و در صورت گرم شدن هوا، به‌طور اتوماتیک باز می‌شود.
  • چهارشنبه 20 تیر 1397 ساعت 10:26

پنجره هوشمند Velux باوجود یک سنسور داخلی، درجه حرارت، رطوبت و میزان اکسیژن محیط اتاق را با بهره‌گیری از اطلاعات آب و هوایی آنلاین رصد می‌کند.

این پنجره باوجود الگوریتم‌های هوشمند قادر است تمامی این تغییرات را ثبت و با داده‌های موجود مقایسه کند. در صورت تشخیص درجه حرارت گرم و همچنین کاهش اکسیژن، به‌طور اتوماتیک باز و بسته می‌شود.

این سیستم قادر است بهترین درجه برای تهویه هوا و باز شدن پنجره را تشخیص داده و به کمک یک سنسور تشخیص باران، زمان و روز آغاز باران را شناسایی کرده و به‌طور اتوماتیک پنجره را باز و بسته کند. الگوریتم حفاظت از حرارت تعبیه‌شده در این سیستم، در صورت تشخیص گرمای زیاد، کرکره و پرده‌ها را به‌طور اتوماتیک بالا کشیده و یا باز می‌کند.

این پنجره درعین‌حال قادر است با بررسی اطلاعات هوایی به‌صورت آنلاین، گرما و درجه حرارت بالا طی روزهای آتی را نیز تشخیص داده و با ثبت اطلاعات در زمان‌های مشخص به‌طور اتوماتیک باز شود.

کاربران قادرند این پنجره را به‌صورت دستی نیز تنظیم کرده و تغییراتی را در آن ایجاد کنند؛ اما مطمئن‌تر آن است که تشخیص صحیح درجه حرارت را به این سیستم هوشمند سپرده و با خیالی آسوده در اتاق استراحت کنیم.


ثبت نظر

ارسال