محسن صفایی:

اصلاح اساسنامه انجمن ملی با هدف رفع دغدغه های موجود

پنجره ایرانیان: به گفته محسن صفایی، عضو هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک، کارگروهی در انجمن ملی با هدف اصلاح اساسنامه و رفع دغدغه های موجود، پیشنهادهایی را برای مجمع آماده کرده است.
  • دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 9:57

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، انجمن ملی با تشکیل کارگروهی به بازخوانی مجدد اساسنامه پرداخت. این کارگروه با برگزاری جلسه های متعدد، مجموعه پیشنهادهایی را برای رفع دغدغه ‏های اعضا آماده کرده است. گزارشی از این پیشنهادها توسط سید محسن صفایی عضو هیئت ملی انجمن ملی را در ادامه می خوانید:

جناب آقای مهندس صفایی، همان طور که استحضار دارید، برخی تشکل ‏ها برای عضویت در انجمن ملی پلاستیک، به دلیل اساسنامه انجمن با مشکلاتی مواجه هستند. برای رفع این مشکلات آیا اقدامی انجام شده است و مهم‏ترین مشکلات طرح شده چه مواردی هستند؟

 با توجه به ارتباط نزدیک اینجانب و آشنایی با دغدغه های تشکل‏ های دیگر که به صورت کلی شبیه به همدیگر هستند، به منظور انتقال این نگرانی ‏ها به هیئت مدیره انجمن ملی و بحث و بررسی در مورد آنها، انجمن به اینجانب و جناب آقای مهندس صحاف امین ماموریت مشترکی را محول کرد که با بازخوانی مجدد اساسنامه انجمن، دلایل این نگرانی‏ ها مشخص شود.

در همین رابطه در بهمن ماه گذشته جلسه‌های سه نفره‌ای با حضور جناب آقای مهندس غریبی، جناب آقای مهندس صحاف امین و بنده برگزار و و موارد مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه کارگروه اساسنامه‌های مشابه در دیگر کشورها که توسط آقای مهندس غریبی مطرح شده بود، نیز مورد توجه قرار گرفت. در این نشست اساس‌نامه‏ های مزبور با قوانین و مسائل جاری کشور، تطبیق و بررسی شد.

پس از اتمام این مرحله، خروجی این جلسه طی گزارشی به هیئت مدیره انجمن ملی ارائه شد.  پس از بحث و بررسی نتیجه زیر مورد قبول اعضاء جلسه قرار گرفت و قرار بر این شد که این تغییرات در اساسنامه توسط هیئت مدیره به عنوان پیشنهاد در اولین مجمع عمومی مطرح شود. در کل روح اصلی این بخش از پیشنهادها در خصوص تغییر اساس‌نامه، رفع آن دسته از نگرانی های انجمن های صنعت پلاستیک بود که به طور مطمئن با تصویب آن مراتب انسجام هر چه بیشتری در صنعت پلاستیک و پلیمر کشور حاصل می شود.

 ضرورت عضویت بنگاه ها در انجمن های تخصصی

این مسئله بدان معنی است که انجمن ملی صرفا به عضوگیری سایر انجمن‌ها پرداخته و در صورت تمایل یک بنگاه، عضویت در انجمن مربوطه آن بنگاه الزامی است. این نکته ظریف باعث تقویت سایر انجمن ها و جذب بنگاه های دست اندر کار تخصصی و جلوگیری از ورورد بنگاه هایی که به انجمن اصلی خود وابستگی ندارند، در انجمن ملی بشود این یکی از دو دغدغه اصلی انجمن هایی است که در طول فعالیت انجمن ملی همواره مطرح می شد. دغدغه دوم، سهم انجمن های عضو انجمن ملی در هیئت مدیره های دوره های آتی در انجمن ملی است. در این رابطه نیز همچنان که از ترکیب اعضای هیئت مدیره دوره اول و دوم مشاهده می شود، این اعضا از بخش ها و تشکل های مختلف نظیر تولید کنندگان لوله پی.وی.سی، انجمن تولیدکنندگان لوله پلی اتیلن، انجمن در و پنجره  ی..پی.وی.سی، انجمن قطعه سازان خودرو، ظروف یکبار مصرف، ژئوسنتتیک، جامعه کفش، ماشین سازان، مستربچ و کامپاند و انجمن های استانی نظیر انجمن صنایع پلاستیک مشهد، سمنان و... بوده است. در انتخابات آتی نیز، حضور تشکل هل پررنگ تر و هیئت مدیره از ترکیب مناسب تری برخوردار می شود. در این رابطه عضویت انجمن هایی که هنوز عضو انجمن ملی نشده اند، ضروری به نظر می رسد.

 الزام به عضویت انجمن ها در اتاق بازرگانی

 در این رابطه نگرانی بعضی دیگر از انجمن ها عضویت ابتدا به ساکن انجمن ها در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است؛ همچنان که بعضی از انجمن ها نظیر انجمن تولید کنندگان لوله ی پی.وی.سی اقدام کرده اند، بهتر است تا سایر انجمن ها نیز در فرصت باقی مانده این اقدام پیشرونده را انجام دهند، تا دوباره در ایام انتخابات با مشکل کمبود زمان روبرو نشوند.

همچنین در آخرین جلسه هیئت مدیره انجمن، بحث عضویت انجمن ها با ارائه حق عضویت به تعداد قابل توجه به حق عضویت از حق رای مناسب تری نسبت به فراگیر بودن انجمن خود اقدام کنند. لازم به ذکر است این مورد آخر به عنوان یک راه حل و با حضور کلیه اعضای هیئت مدیره از جمله نماینده انجمن مستربچ و کامپاند و انجمن ماشین سازان مورد توجه قرار گرفت و با تکمیل جزئیات آن و رفع نواقص و نگرانی ها این طرح نیز قبل از انتخابات آینده  و به همراه سایر موارد ذکر شده فوق در مجمع فوق العاده ای ارائه و نظر خواهی و رای گیری می شود.

 به نظر می رسد جهت دستیابی به خواسته ها و دخالت در امور تصمیم سازی ضرورت عضویت انجمن هایی که تاکنون عضو انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران نشده اند، را بیشتر کرده تا این انجمن ها بتوانند با عضویت خود و حضور در جلسات و طرح مسائل تخصصی خود، در تغییرات اساسنامه نیز نظرات خود را مطرح کنند.


ثبت نظر

ارسال