با حضور محسن صفایی و فعالان صنعت پلاستیک در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما؛

مشکلات واحد‌های تولیدی مواد اولیه پتروشیمی بررسی شد

پنجره‌ایرانیان؛ مهندس محسن صفایی، مدیرعامل شرکت همارشتن و چند تن از مدیران و صاحب‌نظران صنعت پلاستیک با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما پیرامون مشکلات واحد‌های تولیدی مواد اولیه پتروشیمی مطالب مهمی بیان کردند.
  • یکشنبه 4 آذر 1397

 محسن صفایی، عضو انجمن ملی پلاستیک و پلیمر ایران، در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ضمن اشاره به رکود و تعطیلی که گریبانگیر صنعت پلاستیک و پلیمر شده است، افزود: صنعت پلاستیک دارای یک‌میلیون فرصت اشتغال در کشور است و در حوزه‌های غذایی، پزشکی و تفریحی ورزشی و ... از حضوری پررنگ برخوردار است، اما سال‌های اخیر دچار آسیب‌هایی شده است.

او ادامه داد: نزدیک به 60 درصد از کارخانه‌های مرتبط با پتروشیمی تعطیل و بخش عمده‌ی دیگر هم با ظرفیت 10 تا 30 درصد فعالیت می‌کنند و علت آن رکود طولانی‌مدت اقتصاد کشور و کمبود مواد اولیه است. صادرات مواد اولیه از افتخارات ماست، اما چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است حتما سایه سوء‎مدیریت بر این صنعت حضور پررنگ دارد.

مهدوی ابهری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در پاسخ اظهار داشت: چراغی که به کارخانه رواست به مسجد حرام است، اما چرخه صادرات به اروپا هم کار یکی دو روز نیست و اگر آن را از دست بدهیم سخت به دست خواهد آمد.

برای دیدن فایل کامل کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 134-آذر97


ثبت نظر

ارسال