پنجره ایرانیان گزارش می‌دهد

کیفیت و برتری ویستابست زیر ذره‌بین انجمن در و پنجره

پنجره ایرانیان:روزهای واپسین دومین ماه فصل زیبای پاییز و هوای دل‌انگیز شهرک صنعتی هشتگرد، اتفاقی ویژه‌ای در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران رقم خورد.
  • سه شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 15:7

روزی که یکی از خوشنام‌ترین و سرآمدان صنعت تولید پروفیل یو.پی.وی.سی درهای خطوط تولید، انبار مواد اولیه و محصولات ساخته شده و آزمایشگاه‌ تخصصی خود را به روی اعضای هیات مدیره انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران گشود تا دستاوردها و کیفیت کالاها و خدمات و فرایند تولید پروفیلی با نامی شایسته احترام و افتخار ملی و جهانی در معرض ارزیابی و نقد قرار گیرد. بازدید هیات پنج‌نفره از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی کشور از ویستابست با حضور آقایان معتضدی، ابن‌الرضا، اخوان دستمالچی، جلالی‌پور و عزیزی در روزی انجام شد که 21 روز پس از آن یعنی 11 آذرماه رهبر و پدر معنوی گروه صنعتی ویستابست، محمود صداقت 72 سالگی‌اش را جشن گرفت و شایسته همین باشد که صادقانه جشن تولد ایشان را تبریک بگوییم، چه اینکه خود ایشان همواره بر این باور هستند و تاکید دارند که فعالیت در بخش صنعت و تولید باعث شده تا همواره خود را یک جوان جویای دانستن بیشتر و شناخت عمیق‌تر بداند. آقای صداقت عزیز، تولدتان مبارک باد!

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف گفتگو اینجا کلیک کنید.

بازدید یک روزه 20 آبان‌ماه امسال از ویستابست البته برای مدیریت و سردبیری پنجره ایرانیان هم تجربه دیگری برای ایفای مسئولیت رسانه‌ای و حرفه‌ای خویش در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران بود تا راوی آنچه گفته شد و آنچه دیده شد، باشند و پنجره ایرانیان چونان آیینه‌ای با صداقت تلاش دارد تا حقیقت و واقعیت دیده شده و گفته شده را انعکاس دهد.

بازدید از ویستابست با خیرمقدم مدیرعامل ویستابست به میهمانان کلید خورد و پس از گفتگو‌های ابتدایی، موسوی، قائم مقام مدیر کارخانه ویستابست در پاورپوینتی به معرفی فرآیند طی شده در 13 سال گذشته اشاره کرد و گفت: سنگ‌بنای اولیه ویستابست در سال 1382 گذاشته شد و چهارسال بعد در سال 1386 به بهره‌برداری رسید و حالا تولید در گروه صنعتی ویستابست در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع، و بیش از 10 هزار مترمربع سالن‌های تولید و انبار محصولات و مواد اولیه با 12 خط اکسترودر انجام می‌گیرد. تصویری که او از ویستابست ارائه کرد را در یک نما می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

ویستابست؛ از تولد تا بلوغ

ردیف

شرح

سال 1386

سال 1390

سال 1393

1

تعداد خطوط تولید

6

10

12

2

خط تولید پروفیل لمینیت

1

2 (یک شیفت)

2 (دوشیفت)

3

تعداد پرسنل کارخانه

36

80

140

4

تعداد پرسنل دفتری

41

61

67

5

تعداد قالب‌ها

15 (سه چمبر)

36 (پنج‌ چمبر و کشویی)

41

6

تعداد نمایندگان

25

150

303

7

تولید سالانه/ تن

3000

7000

11000

به زودی خط تولید 13 ویستابست کلید می‌خورد.

شاید کمتر کسی بتواند تصور کند که 4 سال تلاش شبانه‌روزی برای راه‌اندازی یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید پروفیل یو.پی.وی.سی ایران آنهم با کیفیت قابل قدرت در بازارهای جهانی به نحوی ثمربخش ظاهر شود که وقتی در 30 شهریور 1386 اقدام به پذیرش نمایندگی و انتخاب واحدهای تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی کند، در کمتر از 8 سال موفق شد تا اعضای خانواده ویستابست را از 25 کارگاه در و پنجره به بیش از 300 نماینده منتخب و دارای استانداردهای ویستابست برساند و حجم تولید را از سالانه 3 هزار تن به 11 هزار تن افزایش دهد. به گفته موسوی، به دلیل تقاضای بسیار بالا برای پروفیل‌های ویستابست، به زودی خط تولید 13 ویستابست به عنوان قالب فریم پرسرعت مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا راه‌اندازی خواهد شد.

  تولید پروفیل ویستابست زیر ذره‌بین

پس از آن بود که با پیوستن محمد جواد اقدامیان رییس هیات‌مدیره ویستابست به میهمانان و عرض خیرمقدم، بازدید از خطوط مختلف تولید پروفیل یو.پی.وی.سی ویستابست آغاز و اعضای هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره‌ یو.پی.وی.سی ایران پرسش‌های کارشناسی خود را در خصوص نحوه میکس مواد اولیه، تکنولوژی به کار رفته در خطوط تولید، روش‌های تامین مواد اولیه، ترکیب و فرمولاسیون مواد اولیه، تست‌های فنی در فرآیند تخمیر تا تولید را مطرح کردند و این کارشناسان و مدیران بخش فنی ویستابست با هدایت زندی‌نژاد، مدیر بخش تولید بود که به دقت پاسخ می‌دادند و این پرسش‌ها و پاسخ‌ها نشان از زیر‌ذره‌بین قرار گرفتن کیفیت ویستابست از سوی اعضای هیات مدیره انجمن داشت. آنچه در خط تولید پروفیل ویستابست جلوه ویژه‌ای داشت، گذشته از دانش نیروی انسانی شاغل در خطوط تولید، تکنولوژی پیشرفته، مواد اولیه مورد استفاده با کیفیت و استاندارد و مواردی این چنین، آمیزه‌ای از علم و هنر در تبدیل پودر به خمیر و خلق پروفیلی موجب مباهات ایران‌زمین است. وقتی در جریان بازدید از اقدامیان سوال کردم، که چه احساسی دارد، پاسخ‌اش این بود که موسیقی آرامش بخش خط تولید، تمام انگیزه ویستابست در گذر از ناهمواری‌ها و دشواری‌ها و رسیدن به موفقیت‌ها و پیشروی در جاده پیشرفت است و همین ما را بس باشد.

توضیحات صداقت و دیگر همکاران‌اش در ویستابست نشان می‌دهد که این گروه صنعتی با یک نظم مدیریتی خاص نهادینه شده و فرهنگ اقتصادی روشن و مورد پذیرش مبتنی بر خرد جمعی است که باعث شده تا همه در ویستابست خود را در برابر ارتقای کیفیت محصول نهایی و ارائه خدمات به مردم احساس مسئولیت کنند.

هر کدام از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران در مراحل مختلف بازدید خط از تولید مقاطع پروفیل یو.پی.وی.سی ویستابست، بی‌تعارف و صریح پرسش‌های خود را مطرح می‌کردند و درباره جزییات فرایند تزریق و مخلوط شدن مواد اولیه، تخمیر پودر و دیگر مواد افزودنی‌‌ها و برندهای مورد استفاده، میزان تولید در هر شیفت کاری، چگونگی کنترل کیفیت و ارزیابی پروفیل‌ها در مقاطع مختلف، پروفیل‌های لمینیت و رنگی و ... تا وضعیت انبار پروفیل و بسته‌بندی و... جویای پاسخ بودند. میهمانان ویستابست پس از گفتگو و تبادل نظر با مدیریت و کارشناسان ویستابست، از بخش انبار محصولات و ملزومات ویستابست بازدید کردند که به گفته ایشان و برابر توضیحات اعلام شده از سوی مدیریت انبار ویستابست، می‌توان با صداقت اعلام کرد: انبارش پروفیل‌های ویستابست آماده بسته‌بندی و حمل برای ارسال به سمت کارگاه‌های ساخت و مونتاژ در و پنجره، به وضوح نشان می‌دهد که انتخاب ویستابست به معنای یک اطمینان همیشگی هم از حیث کیفیت محصول و هم از حیث پشتیبانی خدمات و پاسخ به سفارشات مشتریان خواهد بود.

البته انبار ویستابست و بهتر که گفته شود انبارهای متعدد و عظیم ویستابست محدود به انبار و پشتیبانی پروفیل‌های اصلی و فرعی این برند ملی ایران نیست چه اینکه ملزوماتی چون گسکت، لیبل‌ها و البته کوهی از مواد اولیه از پودر پی‌وی‌سی تا دیگر افزودنی‌ها از تیتان گرفته تا ... در سالن‌ها و انبارهای تحت نظارت تیم فنی و کنترل کیفیت و آزمایشگاه ویستابست مهر تاییدی بود بر اینکه چرا ویستابست، در جمع برترین و ممتازترین و سرآمدان صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی ایران و جهان جایگاه ویژه‌ای دارد. و این تازه آغاز یک راهی است طولانی پیش روی ویستابستی‌ها برای درخشش بیشتر و البته تلاش مضاعف برای رقابت به سمت قله‌های موفقیت و کیفیت.

بی‌تردید جذاب‌ترین بخش‌های بازدید از گروه صنعتی ویستابست، حضور اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی .وی.سی ایران از آزمایشگاه مدرن و با تجهیزات پیشرفته بود. جایی که آقای ساسان، مشاور آزمایشگاه و خانم شاهسوند سرپرست آزمایشگاه ویستابست، با تشریح کارکرد هر کدام از تجهیزات آزمایشگاه و آزمون‌های تخصصی و پیچیده از یک راز بزرگ پرده برداشتند؛ راز موفقیت و برتری کیفی ویستابست و درخشش این برند شناخته‌شده در جمع دیگر برندها و ممتازترین تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی را شاید بتوان در این واقعیت جستجو کرد که در آزمایشگاه ویستابست نه تنها پروفیل‌های ساخته‌شده باید تست‌های مختلف و پیچیده را طی کنند که تمامی مواد اولیه و افزودنی‌های وارداتی و داخلی قبل از استفاده مورد تست فنی کیفیت قرار می‌گیرند و بدون تاییدیه از آزمایشگاه ویستابست، بخش تولید حق استفاده از آن را نخواهد داشت.

صداقت، مدیرعامل ویستابست در جریان بازدید از آزمایشگاه ویستابست، تاکید کرد: واقعیت این است که آزمایشگاه ویستابست کاملترین آزمایشگاه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی در ایران محسوب می شود و این گروه صنعتی در تدوین استانداردهای پروفیل یو.پی.وی.سی مشارکت جدی داشته و موفق شده تا گواهی‌نامه آزمایشگاه همکار با موسسه استاندارد ایران را به دست آورد و تمامی استانداردهای اجباری و تشویقی در صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی ایران را با موفقیت به دست‌آورده‌ایم، افزون بر اینکه استانداردهای دشوار و پیشرفته رال آلمان و skz را هم در اختیار داریم. وی افزود: پس از تایید فنی و کیفیت آزمایشگاه ویستابست اجازه استفاده از مواد اولیه صادر می‌شود و پس از تایید محصول نهایی اجازه خروج پروفیل از انبارها و حمل آن به کارگاه‌های تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی جزو خانواده ویستابست را می‌دهیم.

به گزارش پنجره ایرانیان، در ادامه با توضیحات فنی خانم شاهسوند، میهمانان ویژه ویستابست با جزییات آزمون‌هایی چون تست حرارت ظاهری، تست برگشت حرارتی، تست جوش، تست ضربه در دمای پایین، تست‌های مواد اولیه، تست اندازه‌گیری وزن مخصوص پروفیل، تست ویژه یکنواختی مواد اولیه و فرمولاسیون و دانه‌بندی و ... آشنا شدند.

بازدید اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران از ویستابست در شرایطی پایان یافت که آنها بر این باور تاکید داشتند که راز پیشرفت و ارتقای کیفیت صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران در گرو اجرای سیاست‌ درهای باز است و همه باید به یک هدف بیاندیشند، کیفیت برتر، تولید بهتر و نصب استاندارد در و پنجره برای نشاندن لبخند رضایت بر چهره مردم ایران زمین و بهبود کارایی ساختمان‌ها.

پنجره ایرانیان/سال هشتم.دیماه 1393.شماره 87

 

 

 

 

 

 


 


ثبت نظر

ارسال