در گفتگو با اعضای هیات‌مدیره عنوان شد:

تحسین انجمن از ویستابست و انتظارات آینده

پنجره ایرانیان:روزهای واپسین آبانماه اعضای هیات مدیره انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران بازدیدی یک روزه از کارخانه ویستابست داشتند و از قسمت‌های مختلف تولید پروفیل این برند شناخته شده و معتبر ایرانی بازدید کردند.
  • یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 9:25

آقایان اکبر معتضدی، وحید جلالی‌پور، ابن‌الرضا، اخوان دستمالچی و عزیزی اعضای هیات مدیره انجمن در جریان این بازدید یک روزه از نزدیک با فرایند تولید پروفیل یو.پی.وی.سی ویستابست و بخش‌هایی چون انبار مواد اولیه، انبار پروفیل‌های تولیدشده، آزمایشگاه و ... آشنا شدند و پرسش‌ها و انتظارات و ارزیابی خود را با مدیریت و کارشناسان ویستابست در میان گذاشتند. پنجره ایرانیان، چند روز پس از این بازدید در گفتگوی تلفنی جداگانه با اعضای هیات مدیره بازدیدکننده از ویستابست، ارزیابی ایشان از نقاط ضعف و قوت و همچنین انتظارات انجمن از ویستابست را جویا شد که در زیر نظرات بیان شده را می‌خوانید با این توضیح که متاسفانه تلاش ما برای گفتگو با آقای اخوان دستمالچی به نتیجه نرسید.

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف گفتگو اینجا کلیک کنید.

 تقدیر از سیاست‌ درهای باز ویستابست

اکبر معتضدی، رئیس هیات مدیره انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران در ارزیابی خود از بازدید یک روزه اعضای هیات مدیره انجمن از کارخانه ویستابست می‌گوید: واقعیت این است که شرکت ویستابست یک تشکیلات منسجم و مدیریت شده در اختیار دارد و مدیران این شرکت نیروی انسانی متخصص و دارای دانش روز را تربیت و به کار گرفته‌اند که یکی از مزیت‌های ویستابست محسوب می‌شود.

این فعال صنعت تولید در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی ایران می‌افزاید: افزون بر مرتب و منظم بودن خطوط تولید پروفیل یو.پی.وی.سی، تکمیل بودن انبار مواد اولیه و همچنین موجودی پروفیل‌های انبار شده نشان می‌دهد که ویستابست هیچ مشکلی برای تامین و پاسخ شایسته به سفارشات مشتریان خود نخواهد داشت و بیش از 90 درصد خطوط تولید پروفیل یو.پی.وی.سی ویستابست در سه شیفت کاری فعال است و 10 درصد آن به علت نقص فنی و موارد مشابه در سه شیفت فعال نمی باشد و  این یک راز موفقیت ویستابست در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی محسوب می‌شود. معتضدی تجهیزات آزمایشگاهی ویستابست را خیلی خوب و پیشرفته توصیف و تاکید کرد: مهمتر از امکانات فیزیکی خطوط تولید و آزمایشگاه و دیگر بخش‌های ویستابست، وجه امتیاز و موفقیت ویستابست در آینده نسبت به دیگر شرکت‌ها پرسنل متخصص و آموزش دیده است که تضمین‌کننده موفقیت ویستابست در میدان رقابت نسبت به دیگران اعم از تولیدکنندگان داخلی و خارجی پروفیل یو.پی.وی.سی خواهد بود.

رییس انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران با تحسین سیاست‌ درهای باز ویستابست می‌افزاید: از مدیریت ویستابست می‌خواهیم تا درهای شرکت را به روی تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی همواره باز نگه‌دارند تا آنها از وضعیت تولید و کیفیت محصول اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری داشته باشند.

 ویستابست؛ رقیب جدی پروفیل‌های برتر وارداتی

وحید جلالی‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران می‌گوید: با توجه به اینکه من از شرکت‌های دیگر هم بازدید داشته‌ام، به نظر شرکت ویستابست از نظر کیفیت محصول با یک فکر و تدبیر صحیحی اداره می‌شود و برنامه‌ریزی‌های که مدیریت این گروه صنعتی برای آینده در نظر دارد، یک برنامه‌ریزی مناسب خواهد بود که جدا از اینکه تلاش دارد تا بازار فعلی خود را حفظ کند، با امکاناتی که در اختیار ویستابست قرار دارد توانسته به بهترین نحو ممکن کیفیت را افزایش دهد و ویستابست تلاش می‌کند که محصولی باکیفیت و قابل قبولی را در اختیار مردم قرار بدهد. این عضو هیات مدیره انجمن با اشاره به حجم بالای انبار مواد اولیه و محصولات پروفیل یو.پی.وی.سی ویستابست می‌افزاید: این دو ویژگی و امتیاز ویستابست نشان می‌دهد که شرکت به این نتیجه رسیده که تولید یک فرآیند مستمر برای رضایت هرچه بیشتر مشتریان است تا تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی هیچ گونه نگرانی از بابت تامین پروفیل یو.پی.وی.سی ویستابست نداشته باشند.

جلالی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا ویستابست دارای قدرت و مزیت رقابت با شرکت‌های مطرح خارجی است؟ اظهار می‌دارد: واقعیت این است که ویستابست توانمندی‌ها و قابلیت‌های رقابت با شرکت‌های خارجی را دارد، هرچند از حیث کمیت تولید ممکن است با شرکت‌های مطرح و شناخته شده خارجی فاصله داشته باشد، اما مهم این است که ویستابست از نظر کیفیت می‌تواند در آینده خیلی نزدیک با بهترین برندهای دنیا رقابت کند و در بحث کمیت هم با پشتیبانی دولت و بهبود فضای کسب و کار در بازار می‌تواند با برندهای جهانی رقابت کند.

این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی ویستابست را به روز و مدرن ارزیابی می‌کند و می‌گوید: یک پیشنهاد به مدیریت ویستابست این است که به دلیل برخورداری از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و توان انجام تست‌های مختلف بر روی مواد اولیه و محصولات ویستابست، همواره تست و آزمون محصولات را در طی فرایند تولید در شبانه‌روز ادامه دهند و با ارتقای هرچه بیشتر کیفیت رضایت مصرف‌کنندگان و مشتریان خود را بیش از پیش تضمین ببخشند. جلالی‌پور تاکید دارد: انتظار روشن به عنوان عضو انجمن تولیدکنندگان در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی از شرکت ویستابست این است که به واسطه در اختیار داشتن زیرساخت‌ها و امکانات لازم، موضوع آموزش را به ویژه در نزد مشتریان و تولیدکنندگان در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی همکار با ویستابست به طور مستمر و جدی ادامه دهند چرا که ویستابست به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو می‌تواند خلا آموزشی در این صنعت را هم در زمینه تولید و مونتاژ و هم در زمینه نصب در و پنجره‌ها رفع کند و دامنه آموزش را به کل صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی گسترش دهند.

 ویستابست آموزش و فرهنگسازی را هدف بگیرد

عزیزی، عضو دیگر هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران بازدید از ویستابست را یک بازدید خوب و سازنده توصیف و تاکید می‌کند: زمانی لازم است تا کارهای اجرا شده در ویستابست با دیگر شرکت‌های تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی ایران به درستی مقایسه شود. وی می‌افزاید: آنچه روشن است، فعالیت حرفه‌ای ویستابست، برخورداری از نظم و انضباط خوب این شرکت است و مهمتر از تمام امکانات فیزیکی‌ ویستابست، داشتن مواد اولیه مناسب و ...، به نظر من وجود نیروهای خوبی است که در این شرکت فعالیت دارند. عزیزی می‌گوید: در شرکت‌ها و سیستم‌های موفق همیشه نیروی انسانی مجرب و موفق است که فراتر از امکانات شرکت‌ها در موفقیت اثرگذار است و در غیر این صورت شرکت‌های موفق نمی‌توانند به موفقیت خود ادامه دهند. این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی با تاکید بر اینکه ویستابست نشان داده که تمامی عوامل فیزیکی و انسانی برای حرکت در جاده موفقیت را در اختیار دارد، می‌گوید: البته نباید فراموش کنیم که ویستابست هم مثل همه شرکت‌ها و بنگاه‌های تولید و صنعتی گرفتاری‌ها و مشکلات خاص خود را دارد. عزیزی با اشاره به حجم بالای تبلیغات تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی در ایران از رویکردهای ظاهری و نادیده گرفتن مشکلات حاکم بر تولید انتقاد دارد و می‌افزاید: به طور حتم انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران از مجموعه‌های بزرگ و دارای سابقه بیشتر در صنعت تولید پروفیل یو.پی.وی.سی نظیر ویستابست انتظارات بیشتری نسبت به مجموعه‌های تازه‌تاسیس و نوپا دارد و یکی از این انتظارات رویکرد هرچه بیشتر و حرفه‌ای‌تر ویستابست در حمایت از حقوق مصرف‌کننده نهایی است.

عضو کمیته آموزش انجمن در و پنجره یو.پی.وی.سی می‌گوید: یکی دیگر از انتظارات از ویستابست، افزایش سطح دانش و مهارت مشتریان و شرکت‌های همکار ویستابست در زمینه تولید و نصب در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی است که به طور حتم تولید و نصب حرفه‌ای و گام برداشتن ویستابست در این مسیر بر سطح کیفیت تولید و ارائه خدمات در کل صنعت تولید در و پنجره خواهد افزود.

وی خاطرنشان می‌سازد: به طور مشخص ویستابست باید بیش از آنکه به دنبال افزایش تعداد مشتریان و کارگاه‌های تولید در و پنجره همکار خود باشد، باید به دنبال افزایش هرچه بیشتر کیفیت کار مشتریان فعلی و تقویت سطح مهارت آنها باشد. عزیزی ادامه می‌دهد که توقع بعدی از ویستابست این است با تبلیغات گسترده‌ی که انجام می‌دهد هیاهو برای هیچ‌ در بازار ایجاد نکند، چرا که رویکرد تبلیغاتی ویستابست باعث شده برخی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی هم وارد این عرصه شده و در عمل شاهد نامتعادل شدن بازار پروفیل یو.پی.وی.سی و شکل‌گیری رقابت کاذب با تبلیغات سنگین باشیم. مسئول کمیته آموزش انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی می‌گوید: ویستابست از این امکان و توانمندی برخوردار است که سطح آگاهی مردم را نسبت به در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی در تبلیغات موثر، واقعی و غیرمستقیم افزایش دهد و گام نهادن ویستابست در این مسیر، باعث منطقی شدن و تاثیر بهتر در رفتار دیگران خواهد شد.

 ویستابست یک شرکت موفق با آینده روشن

ابن‌الرضا، خزانه‌دار و عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران خیلی صریح می‌گوید: من فکر نمی‌کردم تا این اندازه مدیران شرکت ویستابست برای تولید پروفیل‌های یو.پی.وی.سی زحمت کشیده باشند، چرا که به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت توانمند و البته نیروی انسانی متخصص توانسته محصولی به بازار و صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران عرضه کند که نمونه آن را از حیث کیفیت شاید در اروپا هم کمتر بتوان سراغ گرفت. این فعال صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی با تاکید بر اینکه ویستابست یک شرکت بسیار موفق و خوبی در صنعت تولید پروفیل یو.پی.وی.سی خواهد بود، می‌افزاید: آنچه که برای من مهم بود، بحث کنترل کیفی در شرکت ویستابست بود، چون آزمایشگاه نسبتا مجهز با پرسنل آموزش‌دیده ویستابست نشان می‌دهد که بحث کیفیت برای مجموعه ویستابست بسیار مهم است. عضو هیات مدیره انجمن در و پنجره یو.پی.وی.سی در پاسخ به این سوال پنجره ایرانیان که چه انتظاری از ویستابست دارید؟ می‌گوید: تاکید می‌کنم که فرایند تولید محصول، نظم مدیریتی و نیروی انسانی ویستابست نشان از فعالیت خوب و شایسته این شرکت دارد، البته اگر مدیریت مجموعه به همان اندازه که بر روی تبلیغات و کیفیت محصول وقت می‌گذارد، بتواند بر قیمت فروش پنجره هم کنترل خوبی داشته باشند و در این زمینه هم وقت بگذارند، به نظر من می‌توانند شرکت موفق‌تر و با آینده بهتری باشند.

پنجره ایرانیان/سال هشتم.دیماه 1393.شماره 87


ثبت نظر

ارسال