برخورد با مشاوران املاک قلابی!

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: به‌تازگی برخی دفاتر املاک به‌قصد فروش و اجاره، فایل‌های خود را در اختیار افراد غیر قرار می‌دهند که ضمن به خطر انداختن امنیت صاحب‌خانه، تخلف صنفی محسوب می‌شود و به جد با این موارد برخورد می‌کنیم.
  • یکشنبه 7 آذر 1400 ساعت 12:51

مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اخیرا دیده شده که برخی دفاتر املاک از افراد غیر دعوت می‌کنند تا فایل‌های موجود را به فروش برسانند و اعلام می‌کنند اگر کسی واحد موردنظر را به فروش برساند ۶۰ تا ۷۰ درصد پورسانت به او تعلق می‌گیرد. این کار تخلف است که ما طبق ماده ۲۸ و با کمک نیروی انتظامی به جد با این دفاتر برخورد می‌کنیم. کما اینکه بر اساس گزارش‌هایی دریافتی در روزهای اخیر نسبت به پلمپ این اماکن اقدام کردیم.

وی افزود: افرادی یک مکان را تحت عنوان دفتر املاک تجهیز می‌کنند و به کسانی که حرفه‌شان ارتباطی با مشاور املاک ندارد می‌گویند این فایل را برای ما بفروش و پورسانت دریافت کن. این باعث اختلال در کار مشاوران املاک می‌شود. صاحبان واحدهای صنفی باید از اتحادیه مجوز دریافت کنند و کسانی که در دفاتر مشغول کار هستند باید آموزش ببینند. هرکسی نمی‌تواند نسبت به عقد قرارداد اقدام کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: طبیعتا برای فعالیت در دفاتر املاک باید آموزش‌ها و مجوزهای لازم اخذ شود و جدا با افرادی که به نیت سودجویی، افراد فاقد تخصص را به خدمت می‌گیرند در هر قد و قواره‌ای باشند برخورد می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم امنیت خانه مردم و همچنین امنیت شغلی مشاوران املاک دارای مجوز به خطر بیفتد.

خسروی با بیان اینکه به‌کارگیری افراد غیر در دفاتر املاک، ضریب اطمینان را کاهش می‌دهد خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ شهرداری تهران دفاتری را دایر کرد و لیستی از خانه‌هایی که برای فروش یا اجاره وجود داشت در اختیار متقاضیان قرار می‌داد. عده‌ای از این موقعیت سوءاستفاده کردند، به خانه مردم رفتند و سرقت‌هایی صورت گرفت که به‌تدریج آن مسئله جمع شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مراجعات مشتری‌ها به خانه‌ها در دفاتر املاک ثبت می‌شود. مشاوران فرمی را به مشتری می‌دهند که مراجعات خود به خانه‌ها را در آن ثبت و امضا می‌کنند. این مسئله برای امنیت کار بسیار اهمیت دارد.

 


ثبت نظر

ارسال