تدوین دستورالعمل بهسازی نسبی ساختمان‌ها

پنجره‌ایرانیان؛ دستورالعمل بهسازی نسبی ساختمان‌ها در همکاری با شهرداری تهران تدوین شد.
  • یکشنبه 29 فروردین 1400 ساعت 11:8

به گزارش صما، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه دستورالعمل بهسازی نسبی ساختمان‌های بلند در همکاری با شهرداری تدوین شد، این کار را تحولی در مهندسی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود برشمرد.

سعید بختیاری با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات در همکاری با شهرداری تهران، دستورالعمل بهسازی نسبی را تهیه کرده است، گفت: دستورالعمل‌هایی که پیش‌تر به‌ویژه برای ساختمان‌های بلند تدوین شده بود، رویکرد آرمان‌گرایانه‌ای داشت و برای مالکان ساختمان‌های معمولی سخت‌گیرانه بود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل جدید به شیوه‌ای تدوین شده که بهسازی نسبی ساختمان‌ها با هزینه‌های کمتر و با کارهای ساده مهندسی قابل انجام است، افزود: این دستورالعمل به‌زودی منتشر می‌شود و مقرر است تا مرکز در همکاری با شهرداری این دستورالعمل را برای عموم مهندسان آموزش بدهد.

بختیاری تاکید کرد: مجموعه دستورالعمل‌های تدوین شده می‌تواند تحولی در بحث بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ایجاد کند.

معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری اینکه سال ۹۹ علاوه بر مشکلات ناشی از اپیدمی کرونا، درمجموع در زمینه‌های پژوهش و خدمات مهندسی نسبت به سال ۹۸ رشد داشته‌ایم، اظهار داشت: به‌ویژه در خصوص همکاری‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت شاهد موفقیت‌های خوبی بوده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: باوجود مشکلات کرونا، در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی و گواهینامه فنی، خدمات مرکز نسبت به سال ۹۸، حدود ۱۵ درصد رشد داشت.

به گفته بختیاری بیش از ۵۰۰ گواهینامه فنی در بخش صنعت ارائه شد.


ثبت نظر

ارسال