محاسبه میزان مصالح موردنیاز سازه‌ها با نرم‌افزارهای بومی

پنجره‌ایرانیان؛ گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم‌افزاری برای صنعت ساختمان عرضه کردند که قادر است میزان مصالح موردنیاز در یک سازه را محاسبه کند.
  • دوشنبه 22 دی 1399 ساعت 11:18

به گزارش ایسنا، سعید صفری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، گفت: این شرکت، با برقراری ارتباط با آن‌ها نیاز این صنایع در حوزه‌های نرم‌افزاری را شناسایی و برای پاسخگویی به این نیازها، نرم‌افزارهای مختلف تولید می‌کند.

صفری افزود: نرم‌افزارها و سیستم‌های تولیدشده در این شرکت، حوزه‌های تخصصی مانند سیستم‌های اتوماسیون ERP و دیگر نرم‌افزارهای تخصصی را شامل می‌شود که این صنایع برای پیشبرد کارها، به آن نیاز دارند. در حال حاضر نیز بخش عمده‌ای از فعالیت این شرکت بر صنعت ساختمان متمرکز است.

مجری طرح با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان متخصصان این شرکت، یادآور شد: برای مثال، محاسبه نوع و ضخامت رنگ به‌کاررفته در اسکلت ساختمان‌ها، به‌ویژه در پروژه‌های بزرگ، نیازمند برخی محاسبات نسبتاً پیچیده است و ما برای انجام این محاسبات، نرم‌افزارهای تخصصی تولید می‌کنیم.

به گفته وی این نرم‌افزارها، همچنین می‌توانند میزان مصالح به‌کاررفته و دیگر اقلام موردنیاز در صنعت ساختمان را نیز محاسبه کنند.

این فعال دانش‌بنیان افزود: این شرکت یک نرم افزار در زمینه بهینه‌سازی برش با نام pir تولید کرده است که در صنعت نفت کاربرد دارد و این نرم افزار توسط یک شرکت رومانیایی با قیمت 30 هزار یورو عرضه می‌شود، در حالی که ما همین نرم‌افزار را با نرخ 30 میلیون تومان به صنعت نفت کشور ارائه کرده‌ایم.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، صفری ضمن تاکید بر گسترش فعالیت‌های این مجموعه دانش‌بنیان گفت: تلاش داریم تا با توسعه فعالیت‌ها در صنایع مختلف، بتوانیم نرم‌افزارهای بسیار متنوع‌تری تولید کنیم و در زمینه اینترنت اشیاء نیز تولیداتی داشته باشیم.


ثبت نظر

ارسال