معرفی حمایت‌های ستاد نانو از توسعه محصولات صنعت ساختمان

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر توسعه فناوری نانو در حوزه ساخت‌وساز در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به نقش این ستاد در توسعه محصولات این حوزه، گفت: این ستاد برای توسعه محصولات فناورانه حوزه ساختمان حمایت‌هایی چون تاییدیه نانومقیاس، مشاوره، توسعه بازار و ثبت پتنت را به شرکت‌ها ارائه می‌کند.
  • یکشنبه 8 تیر 1399 ساعت 10:0

به گزارش ایسنا، محمد یوسفی، در خصوص حمایت‌های ستاد نانو از توسعه محصولات و تحقیقات حوزه ساختمان گفت: واحد بررسی و بازرسی محصولات نانو در ستاد نانو محصولات ادعایی نانو را ازنظر نانومقیاس‌بودن، تکرارپذیری و کارایی محصولات بررسی می‌کند و به شرکت‌ها تاییدیه نانومقیاس داده می‌شود و پس‌ازآن فناوران می‌توانند از خدمات ستاد استفاده کنند.

وی اولین خدمت ارائه‌شده به شرکت‌ها را "مشخصه‌یابی" دانست و یادآور شد: مشخصه‌یابی محصولات و تکمیل مدارک فنی و آزمون‌های موردنظر جهت بررسی مقیاس نانو است و در این راستا اگر برخی از محصولات نیاز به تست در سایر کشورها داشته باشد از سوی ستاد نانو حمایت‌های لازم ارائه خواهد شد.

یوسفی، ثبت پتنت را از دیگر حمایت‌های این ستاد عنوان و اضافه کرد: خدمت دیگر، مشاوره در زمینه BP,BM,FS و… است اگر یک شرکتی یا شخصی بخواهد یک مدل کسب‌وکار برای محصول خود و یا گزارش تحلیل بازار تهیه کند در زمینه داخلی یا به‌خصوص زمینه خارجی، می‌تواند از این حمایت ستاد استفاده کنند.

مدیر توسعه فناوری نانو در حوزه ساخت‌وساز ستاد نانو با بیان اینکه این ستاد در زمینه حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از آن‌ها حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها چه به‌صورت انفرادی و یا به‌صورت شرکت در قالب پاویون محصولات فناورانه، می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند ضمن آنکه این شرکت‌ها از حمایت‌ صادراتی ما می‌توانند استفاده کنند.

به گفته وی، دفاتری که ستاد در کشورهای خارجی و برخی کشورها مثل چین و اندونزی هند و کشورهای دیگر دارد. فرصت‌های بازار آن کشورها را شناسایی می‌کنند و در اختیار متقاضی قرار می‌دهند تا بتوانند محصولاتشان را به آن کشور صادر کنند.

یوسفی در پایان با بیان اینکه حمایت دیگر ما مشارکت در ریسک است، توضیح داد: یکی از دلایلی که شرکت‌ها به مسئله تولید فناوری ورود پیدا نمی‌کنند، هزینه‌بر بودن تحقیق و توسعه است، ستاد بعد از ارائه طرح و مشخص شدن بازار آن، مدل کسب‌وکار، بسته به حجم بازاری که آن محصول دارد یا می‌تواند داشته باشد در قالب وام حمایت می‌کند و در صورت موفقیت بخشی از آن بلاعوض خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال