سه قوه در جهت ساماندهی قیمت مسکن تلاش کنند

پنجره‌ایرانیان؛ نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات خرید مسکن تاکید کرد: لازم است که قوه قضائیه، دولت و مجلس هر سه برای حل مشکل در این حوزه وارد شوند.
  • یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 ساعت 13:20

به گزارش ایسنا، محمد خالدی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: سه سال از عمر مجلس دهم سپری شده است دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم مواردی را در دستور کار دارند. در شرایط کنونی نظام سلطه از قدرت و هیبت جمهوری اسلامی عصبانی است. به همین دلیل از آغاز انقلاب تاکنون تحریم‌هایی را علیه ما قرار داده است. نظام سلطه قصد دارد با اعمال تحریم‌های سخت هدف خود را عملی کند و فرصت بالندگی کشور را از ما بگیرد. تاکنون دست از تلاش از برنداشته است و برای واردکردن ضربه به نظام هر کاری کرده است.

وی افزود: اما این وظیفه مجلس و دولت است که از دستاوردهای نظام حفاظت و مردم را درک کند. ما باید در این خصوص استفاده از ظرفیت‌های داخلی و اصلاح ساختارهای اشتباه داخلی را در دستور کار قرار دهیم. مردم باایمان و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری توانسته‌اند از هر سختی سربلندانه خارج شوند.

نماینده مردم لردگان تاکید کرد: امروز زمان زبان زور نیست گفتمان غالب امروز منطق است؛ منطق و احترام متقابل، اما غیرازاین خروجی مثبتی را شاهد نخواهیم بود. ارتباط متقابل باید در فضای سالم و مبتنی بر احترام متقابل شکل بگیرد. در دنیای امروز ارتباط یک‌طرفه و استعمارگونه روابط ظالمانه و رابطه‌ای که فقط منفعت یک‌سو موردتوجه باشد جایگاهی ندارد. در شرایط کنونی که نظام سلطه با ایجاد تحریم‌های مختلف مشکلاتی را برای زندگی مردم ایجاد کرده است توجه به ظرفیت داخلی و توانمندسازی داخل می‌تواند گامی مؤثر برای کاهش تحریم‌ها باشد.

خالدی عنوان کرد: نظام مالیاتی کشور باید اصلاح شود و راه فرار مالیاتی گرفته شود. وزارت صنعت برای راه‌اندازی بخش بازرگانی برنامه داشته باشد تا به ثبات قیمت‌ها کمکی شود. در مدیریت کلان آموزش‌وپرورش باید به‌عنوان پایه و اساس توسعه بنیادی کشور قرار گیرد. در حوزه مسکن باید توجه کنیم که خرید برای قشرهای کارمند و کارگر به یک آرزو مبدل شده است. مجلس، دولت و قوه قضائیه باید راه‌حلی در این خصوص بیندیشند. ساماندهی قیمت مسکن با توجه به سازوکارهای کارشناسی قیمت‌گذاری امری دارای اهمیت است که می‌توان با توجه به مالیات ارزش‌افزوده این موضوع را کنترل کرد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سال‌ها است موضوع مهم آمایش سرزمینی مطرح است. در بخش منابع طبیعی و توجه به پتانسیل‌های اراضی کشاورزی و ملی باید به این موضوع توجه شود تا مردم بتواند از این منابع استفاده کنند. قطعاً بسیاری از مردم روستا به منابع طبیعی وابستگی دارند، اما هنوز نسخه شفابخش برای ارتباط این مردم با منابع طبیعی و حفاظت پایدار از این منابع دیده نشده است.


ثبت نظر

ارسال