با حضور قائم مقام وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت برق کشور برگزار شد:

مراسم عملیات اجرایی مرحله اول طرح فهام

پنجره ایرانیان: مراسم عملیات اجرایی مرحله اول طرح فهام ازسوی سابا با حضور مهندس ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو برگزار شد.
  • پنجشنبه 19 شهریور 1394 ساعت 14:53

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان به نقل از دفتر روابط عمومی سازمان بهره ‏وری انرژی ایران (سابا)، در تاریخ 14 شهریورماه سال جاری سابا اقدام به برگزاری مراسمی با حضور آقایان مهندس ستارمحمودی قائم‏ مقام وزیر نیرو، مهندس فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مهندس آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر و جمعی از مدیران ارشد و اپراتورهای شبکه مخابرات در محل جنب سالن همایش ساختمان مرکزی وزارت نیرو کرد.

این مراسم که با افتتاح مهندس ستارمحمودی قائم ‏مقام وزیر نیرو آغاز گردید. در ابتدا مهندس سجادی مدیرعامل سابا به تشریح تاریخچه و ضرورت ‏های ایجاد سیستم اندازه ‏گیری شبکه هوشمند در کشور پرداخت و گفت در سال 1388 این طرح به سابا واگذار شد. این طرح که به اختصار «فهام» نامیده می‏ شود سیستم AMI ایران می ‏باشد که براساس آخرین استانداردهای بین‏ المللی سیستم اندازه‏ گیری هوشمند طراحی شده است.

مدیرعامل سابا فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف، بستر سازی مناسب برای اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه‏ ها، امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره ‏بردار شبکه، کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض امکان پیش‏ فروش برق و راه ‏اندازی بازار خرده‏ فروشی برق با بهینه کردن هزینه‏ های بهره ‏برداری و نگهداری و افزایش کیفیت خدمات و فراهم آوردن بستر مناسب جهت قرائت خودکار و از راه دور کنتورهای برق، آب و گاز را ازجمله انگیزه‏ های اصلی اجرا شدن این طرح در کشور برشمرد.

در ادامه مهندس کردی مدیرعامل شرکت توانیر به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت: امروزه صنعت نسبت به ده سال گذشته بسیار فرق کرده است و مسائلی که در آن زمان برای ما یک آرزو تلقی می‏ شد امروزه تحقق یافته است. بهترین مدل طرح هوشمند در کشورهای فرانسه و اسپانیا به مرحله اجرا درآمده است در کشور ما نیز خوشبختانه از مدل بومی که با مقتضیات کشور هماهنگی دارد، استفاده شده است. وی همچنین یادآور شد که باید یک تغییر نگرش اساسی در صنعت برق ازجمله طرح فهام ایجاد شود و آن این است که طرحی که اجرا می ‏شود باید نکات پیچیده آن استخراج و دست‏اندرکاران این‏گونه طرح‏ ها باید یک مدل مالی مناسب طراحی کنند.

مهندس ستارمحمودی قائم‏ مقام وزیر نیرو به ارائه مطالبی درخصوص این طرح پرداخت و گفت که سلامت اجتماعی و رفاه جامعه امروزه بدون برق امکان‏پذیر نیست. وی ادامه داد: کشور ما کشوری است که ابعاد سیاسی، امنیتی، حوادث و اتفاقات و تنوع زیستی و فرهنگ بهره ‏برداری در تولید و مصرف برق تاثیرگذار هستند. وی یادآور شد که در زمینه برق متولیان باید به افزایش استفاده از انرژی‏ها نو و کاهش تلفات برق بپردازند.

در ادامه وی به افتتاح رسمی عملیات اجرایی مرحله اول طرح فهام پرداخت و سپس از تمامی غرفه نمایشگاهی بازدید به عمل آورد.


ثبت نظر

ارسال