آخوندی: همه توجهمان به مسکن مهر است

پنجره ایرانیان: به گفته وزیر راه و شهرسازی، در حال حاضر تمام توجهمان به این است که بتوانیم منابع لازم برای اتمام مسکن مهر را تامین کنیم و طرح مسکن اجتماعی را که یکی از پایه‏ های اصلی کار ما در برنامه ششم است، پیش ‏بینی و تقدیم مجلس کنیم.
  • سه شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 11:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در پایان نشست دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: پروژه آزاد راه تهران ـ شمال فعال است و قطعه چهار آن هم  خوشبختانه به بهره ‏برداری رسیده است.

وی افزود: قطعه یک با سرعت بسیار خوبی در حال ساخت است و در حال حاضر برنامه‏ ای که با بنیاد مستضعفان داریم این است که انشاء‏الله اگر بتوانیم در پایان سال 95  قطعه یک را که عمده ‏ترین قطعه این آزاد راه است به مرحله بهره ‏برداری برسانیم . آخوندی ادامه داد: کارهای مهندسی قطعه دو و سه هم درحال انجام است .

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین اخبار از طرح مسکن اجتماعی گفت: در بخش مسکن  طرح جامع مسکن را تهیه و به دولت و  مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم .آخوندی افزود: در حال حاضر تمام توجهمان به این است که بتوانیم  منابع لازم برای اتمام مسکن مهر  را تامین کنیم و طرح مسکن اجتماعی را که یکی از پایه ‏های اصلی کار ما در برنامه ششم است، پیش ‏بینی و تقدیم مجلس کنیم.

وی در خصوص آخرین اقدامات دولت در خصوص ساماندهی ناوگان هوایی افزود: برای ساماندهی ناوگان هوایی همانطور که اعلام کردم گفتگوهای خوبی با تولید کنندگان دسته اول هواپیما داشتیم  و سیستم‏ های تامین مالی این کار در حال انجام است.

آخوندی ادامه داد: مذاکرات بسیار خوبی در حال انجام است تا سیستم‏ های نگهداری که باید به ایران بیاید و نحوه تامین قطعاتش بر همین اساس کارهایش انجام شده و منتظریم که بحث های 1+5 به یک مرحله نهایی برسد تا بتوانیم این کارها را عملیاتی کنیم  .

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر وزارتخانه متبوعش در  خصوص راه اندازی لیزینگ مسکن چیست؟ گفت: از روز نخست ورودم در دولت اعلام کردم برای بخش مسکن باید تمام روش‏ های تامین مالی را فعال کنیم و هر کدام از این روش ‏ها می‏ تواند یک بازار محدودی را ایجاد کند .

وی با بیان این مطلب که لیزینگ می‏ تواند بر یک بازار محدود موثر باشد، افزود: البته لیزینگ هیچ وقت یک راه ‏حل فراگیر و سراسری برای تمام اقشار نیست، ولی می ‏تواند برای گروهی موثر باشد و بر همین اساس چرا با آن مخالفت کنیم ما همیشه از همه راه‏ حل‏ ها حمایت می ‏کنیم.


ثبت نظر

ارسال